سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرهاي خوش صنعتي در راه است؛

توليد "اتانول" از "باگاس" طي 2 ماهه آينده

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران(ايدرو) از توليد اتانول از باگاس در کشور طي 2 ماهه آينده خبر داد.

غلامرضا شافعي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اميدواريم تا 2 ماه آينده توليد اتانول يعني گاز مايع از ضايعات نيشکر که همان باگاس است در کشور به نتيجه نهايي برسد.

شافعي تصريح کرد: اين کار با جهاد دانشگاهي دانشگاه شيراز انجام شده و تجهيزات آن هم اکنون به منطقه هفت تبه به علت آنکه باگاس فراواني در آنجا وجود دارد منتقل شده است.

رئيس سازمان گسترش و نوسازي افزود: سرمايه گذاري‌هاي مناسبي از سوي سازمان گسترش و نوسازي در اين رابطه انجام شده که اگر اين طرح تا يکي و دو ماهه آينده به نتيجه برسد ما جز کشورهاي معدود در جهان هستيم که اقدام به توليد اتانول از باگاس کرده‌ايم.

شافعي عنوان کرد: کار آزمايشي اين طرح از 2 تا 3 روز پيش آغاز شده ضمن آنکه بايد تا 3 ماهه آينده توليد اتانول يا همان گاز مايع از باگاس از مرز 3 ميليون بشکه به 10 ميليون بشکه برسد.

وي درباره تاثير توليد اتانول بر روي مصرف انرژي در کشور گفت: توليد اتانول از باگاس همان گاز مايع قابل اشتعال است که بنزين مصرفي را اصلاح مي‌کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، باگاس ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
mahsa
۱۱:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۲
خیلی خوبه که این تولیدانبوه بشه-مرسی از متنتون