طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه نفت لاوان امروز با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت : با بهره برداری از طرح توسعه و 14 طرح جانبی در پالایشگاه لاوان مرحله نخست جشن بنزینی کشور آغاز می شود .
دادور افزود: مهمترین این طرحها افزایش تولید روزانه 1 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین است .

وی با بیان اینکه اکنون تولید بنزین در پالایشگان نفت لاوان روزانه یک میلیون و 80 هزار لیتر است تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ، بنزین تولیدی این پالایشگاه به حدود 2 میلیون و 800 هزارلیتر در روز با استاندارد یورو 4 می رسد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: یکی دیگر از این طرح ها افزایش تولید گازوییل از 1 میلیون و 700 هزار به چهار میلیون لیتر در روز و تولید گاز مایع از ٣٠ تن به ١٠٠ تن در روز است .

دادور تولید روزانه یک میلیون لیتر سوخت موتور جت و کاهش ١٧ درصدی تولید نفت کوره را از دیگر دستاوردهای بهره برداری از طرح های ١٤گانه بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه لاوان عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: واحد تولید و توزیع هوای فشرده / شبکه برداشت و توزیع آب دریا با بهره گیری از پنج دستگاه پمپ پر قدرت از دیگرطرح های ١٤ گانه بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه لاوان است .
مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان هزینه اجرای این ١٤ طرح را چهار هزار میلیون ریال و ٨٠ میلیون یورو اعلام کرد.
دادور گفت : این طرح ها از طرح های مهر ماندگار است که با تکیه بر دانش فنی متخصصان ایرانی ساخته و راه اندازی شده است.

شرکت پالایش نفت لاوان در جزیره لاوان در نزدیکی بندر مقام شهرستان بندرلنگه در هرمزگان سال 55 با ظرفیت تولید 20 هزار بشکه در روز آغاز به کار کرد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.