سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار تاريخي همدان در معرض تخريب است

بازار تاريخي همدان به دليل بي برنامگي در معرض خطر تخريب قرار گرفته است.

"بابك مغازه اي" فعال ميراث فرهنگي و دبير سنخنگوي انجمن كهن دژ همدان در خصوص وضعيت بازار تاريخي همدان به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران، گفت: در مورد بازار همدان تلاش هاي بسياري از سوي ميراث فرهنگي همدان شده است اما به دليل نداشتن يك برنامه مشخص و يكپارچه اين بازار دچار مشكلاتي است كه بايد به آن پرداخته شود.
وي ادامه داد: بازار تاريخي همدان از بازارهاي ارزشمند كشور با معماري منحصر به فرد است كه بخش هايي از اين بازار مرمت و ساماندهي شده اما متأسفانه بخش هايي در معرض تخريب قرار گرفته است.
"مغازه اي" با اشاره به كاروانسراهاي موجود در بازار گفت: كاروانسراهاي موجود در بازار در معرض خطر تخريب قرار دارد و نيازمند ساماندهي و مرمت است همچنين بايد كاربري مشخصي براي اين كاروانسراها تعيين شود.
وي در ادامه عنوان كرد: دو نوع كاروانسرا در كشور وجود دارد نوع اول كاروانسراهايي كه بيرون از شهر هستند و نوع دوم هم كاروانسراهاي داخل شهر هستند و كاروانسراي موجود در بازار هم از نوع كاروانسراهاي تاريخي داخل شهر است.
"مغازه اي" خاطر نشان كرد: هنوز در بازار قديمي همدان راسته هاي "زرگران"،"مسگرها" و راسته چاقوسازان به صورت فعال و پويا مشغول به تجارت هستند و ادامه اين پويايي در بازار مستلزم توجه و ساماندهي از طرف مسئولان ميراث فرهنگي است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.