سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنيده شدن صداي دست کم 10 انفجار در کابل

حمله به کاخ رياست جمهوري افغانستان، ساختمان وزارت دفاع و مقر سازمان سيا در هتل آریانا

رسانه ها لحظاتي پيش در خبري فوري از شنيده شدن صداي تيراندازي و انفجار قوي در نزديکي کاخ رياست جمهوري افغانستان در شهر کابل پايتخت اين کشور خبر داد اين در حاليست که طالبان اعلام کرد که به غیر از کاخ ریاست جمهوری، ساختمان وزارت دفاع و هتل آریانا که دفتر سازمان سیا در آن واقع است را هدف قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، يک منبع خبري اعلام کرد صبح امروز سه شنبه دو انفجار و آتش سوزي  در نزديکي کاخ رياست جمهوري افغانستان، روي داد.

گروه طالبان مسئوليت حمله به کاخ رياست جمهوري افغانستان در کابل را برعهده گرفت. 

این حمله بامداد سه شنبه به وقت محلی رخ داده است.

طالبان می گوید که حملات را حدود ساعت ۶:۳۰ دقیقه به وقت محلی آغاز کرده است. ذبيح الله مجاهد سخنگوي طالبان اعلام کرد: گروه بزرگي از نيروهاي طالبان صبح امروز به دفتر سيا و نيز کاخ رياست جمهوري و نيز ساختمان وزارت دفاع در مجاورت آن حمله کردند. 

طالبان اعلام کرد که به غیر از کاخ ریاست جمهوری، ساختمان وزارت دفاع و هتل آریانا که دفتر سازمان سیا در آن واقع است را هدف قرار داده است.

هنوز از تلفات احتمالی گزارشی منتشر نشده است. درگیری ها همچنان ادامه دارد.

دست کم صدای ۱۰ انفجار را شنیده است.

شماری از خبرنگاران در بیرون سفارت آمریکا و کاخ ریاست جمهوری جمع شده بودند تا در دو کنفرانس خبری حامد کرزی و جیمز دابینز، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان شرکت کنند. يکي از خبرنگاران رويترز در مقر رياست جمهوري بوده و به همراه 20 خبرنگار ديگر قصد داشته تا با "حامد کرزاي" رييس جمهور افغانستان مصاحبه نمايد. خبرنگاران از شنيده شدن صداي شديد تيراندازي خبر داده اند. همچنين گفته شده که دود ناشي از انفجار تمام فضاي آن منطقه را پوشانده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز هنوز مشخص نيست که در زمان وقوع حادثه رييس جمهور افغانستان در کاخ رياست جمهوري حضور داشته است يا خير. در اين منطقه مراکز مهم بين المللي و خارجي از جمله مقر سازمان ملل متحد و همچنين نمايندگي سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) و دفتر امنيت بين المللي ناتو نيز قرار دارند. 

جیمز دابینز از قطر به کابل سفر کرده و قرار است در باره مذاکرات صلح با حامد کرزی گفتگو کند.

دابینز پس از کلیک گشایش دفتر گروه طالبان به دوحه، پایتخت قطر،کلیک سفر کرد و قرار بود با نمایندگان این گروه دیدار کند، اما جنجال بر سر چگونگی گشایش دفتر طالبان، مانع این دیدار شد.

در پی حمله بامداد سه شنبه، هر دو کنفرانس خبری به تعویق افتاده است.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.