سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشيار گروه نفرولوژي دانشگاه علوم پزشكي تهران؛

افزايش وزن علل فشار خون براي كودكان در سنين بالاتر

در كودكان نيز فشار خون وجود دارد و علل اصلي آن افزايش وزن است كه خود عاملي براي ابتلا به فشار خون در سن بالغي است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دكتر فرح القاء احمدي دانشيار گروه نفرولوژي دانشگاه علوم پزشكي تهران در نشست خبري سمينار سالانه تازه هاي فشار خون در جمع خبرنگاران افزود: فشار خون يك بيماري خاموش است و بيشتر افراد از ابتلا به فشار خون بي اطلاع هستند افزاد بالغ بايد فشار خون خود را حتي يكبار هم كه شده اندازه گيري كنند.

وي گفت: فشار خون بدون علامت بوده و اين بسيار نگران كننده است و اگر فرد به صورت روتين فشار خود را اندازه نگيرد متوجه آن نخواهد شد.

احمدي تصريح كرد: پيش بيني مي شود در سال 2025، 29 درصد افراد در دنيا به فشار خون مبتلا باشند كه از نظر تعداد معادل 1.5 ميليارد نفر خواهد بود و اين به دليل افزايش اميد به زندگي و مسن شدن جوامع، چاق و كم تحركي، اختلال خواب در اثر چاقي و افزايش فشار خون است.

دبير علمي اين سمينار اظهار كرد: برخي زنان به هنگام بارداري به خصوص ماه هاي آخر بارداري در اثر مسموميت بارداري به فشار خون بالا مبتلا مي شوند كه اين هم براي جنين و هم مادر بسيار خطرناك بوده و حتي منجر به مرگ جنين مي شود.

احمدي عنوان كرد: در كودكان نيز فشار خون وجود دارد، افزايش وزن علل فشار خون براي كودكان در سنين بالاتر خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: رژيم هاي غذايي سالم مانند مصرف ميوه و سبزي و لبنيات بسيار كم شده و نوع تغذيه به سمت مصرف غذاها پركالري، پرنمك و مواد قندي پيش مي رود كه اين يكي از علل اصلي فشار خون است./ع2

برچسب ها: علوم ، کودک ، لبنیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.