سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اسلام‌هراسی غرب از انسان‌های زمینه‌ساز ظهور منجی ناشی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وحشت و اسلام هراسی که امروز در غرب وجود دارد، به خاطر انسان هایی است که زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت در دنیا هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدمحمد حسینی» روز یکشنبه در نهمین همایش دکترین مهدویت که در سالن همایش های صداوسیما در حال برگزاری است با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) گفت: جامعه ای که زمینه ساز ظهور است، باید به بحث تربیت توجه کافی داشته باشد. 
حسینی با بیان اینکه یکی از ویزگی های جامعه مهدوی بحث اخلاقی است، اظهار داشت: اگر این جامعه، جامعه عدل، رفاه، علم، دانش و امنیت است به خاطر انسانهایی است که ایمان راسخ و ارتباط محکم با خدا دارند. 
وی خاطرنشان کرد، درجامعه ای که انسانها حقوق دیگران را رعایت کنند به حق دیگری تعدی نکنند، ناهنجاری ها از بین می رود و خیلی هزینه ها که صرف ناهنجاری و آسیب ها می شود ، همه به صفر می رسد و انسان ها به جای نزاع و جنگ دست به دست هم می دهند و سبب اعتلای جامعه که مشخصه جامعه مهدوی است ، می شوند. 
حسینی با اشاره به روایتی که برترین اعمال یا عبادت ها را انتظار بیان داشته است، اضافه کرد: این انتظار یک حالت انفعالی نیست که فقط افراد تماشاچی باشند، بلکه انتظار حرکتی پویا مثل عمل صالح و عبادت چون نماز و حج است. 
به عقیده وزیر ارشاد، انتظار فعال این است که منتظران با وظیفه خود آشنا بوده و انسان سازی را شروع کرده و انسان را به سمت کمالات سوق دهند. 
وی با اشاره به ظلم حاکم در جهان از سوی استثمار و استعمار غرب ، رژیم صهیونیستی و آمریکا، تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ،قیام ۱۵ خرداد و هشت سال دفاع مقدس نبود، آن جنایات مشخص بر همگان آشکار نمی شد.همان طور که اگر مقاومت حزب الله در جنگ ۳۳ روزه نبود اوج ظلم و ستم صهیونیستی بر ملا نمی شد. 
وی تصریح کرد: وقتی جهان پر از ظلم می شود، انسان های باورمند وظیفه خود را انجام می دهند و به امر به معروف و نهی از منکر می پردازند. 
حسینی یادآور شد: نکته ای که تأکید می شود این است که امام زمان که ظهور می کند بنا نیست از امدادهای الهی استفاده کند، باید جامعه به مرحله ای از رشد برسد که پذیرای حق و عدل باشد و باید تربیت انسان ها دستور همگان باشد.
 وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما در محدوده مرزهای جعرافیایی محدود نیست توانمندی هایی داشت که توانست کشور ایران را آزاد کند و حالا اگر می خواهد در سطح وسیع تری انجام شود باید مجاهدت های بیشتری صورت گیرد.
 حسینی گفت: بحث تربیت، جایگاه بسیار والایی دارد و اگر در جامعه ما بحث اخلاق و تربیت بیش از آنها بها داده شود قطعا ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی - اجتماعی و سیاسی ما برطرف می شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این طور نیست که ما فقط با برطرف کردن مشکلات اقتصادی، جامعه ای الگو داشته باشیم. 
حسینی در خاتمه به اهمیت بحث تربیت و آغاز آن که باید از دوران کودکی به آن بها داده شود، اشاره کرد و گفت: در دوران کودکی است که شخصیت شکل می گیرد تا افراد جامعه بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.بنابراین تربیت نیروی منتظر را باید از آن دوران آغاز کرد. 
نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی طی روزهای دوم و سوم تیرماه در سالن همایش های صداوسیما برگزار می شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.