وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله امامی کاشانی داعیه الی الله و مبلغ فی سبیل الله و الگویی برای همه جوانان پرشور این مرز و بوم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین نکوداشت مقام آیت‌الله امامی کاشانی ضمن درود و تبریک نیمه شعبان از شخصیت علمی و معنوی آیت الله محمد امامی کاشانی تقدیر کرد و گفت: امروز این افتخار نصیب من شده است که نسبت به عالم ربانی و معلم اخلاق و عرفان و شخصیتی که پیشتاز و یاور امام عظیم الشأن بوده عرض ارادتی بکنم.


وی ادامه داد :آیت الله امامی کاشانی داعیه الی الله و مبلغ فی سبیل الله و الگویی برای همه جوانان پرشور این مرز و بوم است.

حسینی به خطبه‌های نماز جمعه آیت الله کاشانی اشاره کرد و افزود: ما باید از خطبه‌های ایشان استفاده کنیم و دوستان باید سخنرانی‌های فصیح و بلیغ ایشان را دسته بندی کرده و ارائه دهند.

وی در ادامه به کتاب ارزشمند "خط امان" اشاره کرد و افزود: این کتاب ارزشمند به زبان‌های مختلف ترجمه خواهد شد.

وی افزود: ما کتاب درباره مهدویت فراوان داریم اما آیت الله امامی کاشانی جزو آن دسته‌ای از افرادی هستند که در محضر بزرگانی چون امام (ره) و علامه طباطبایی تلمذ کرده و قبل از اینکه وارد مباحث شوند مطالب فلسفی، منطقی و کلامی را در این کتاب مورد توجه قرار دادند.

وی همچنین تصریح کرد: گفتگوهایی که با اندیشمندان و فلاسفه غرب در این کتاب آمده جزو جاذبه خاص این مصحف شریف شده است.

وی در ادامه مدرسه عالی شهید مطهری و دانشگاه امام صادق(ع) را به عنوان دو مرکزی که به تربیت نیروی انقلابی می‌پردازد اشاره کرد و افزود: این مراکز با مدیریت آیت الله امامی کاشانی هدایت می‌شود و ایشان شاگردان بسیاری را برای دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در این مرکز تربیت کردند و ایشان جزو هیئت امنای این دانشگاه نیز هستند که واقعا قابل تقدیر است.

وی در پایان به ابداعات و ابتکاراتی که در مدرسه عالی شهید مطهری بوده اشاره کرد و افزود: رشته‌هایی از جمله دکترای فقه و حقوق خصوصی و جزا و فلسفه تطبیقی در این مدرسه ارائه شده است همگی جای بسی تقدیر دارد.

گفتنی است؛ در این آیین نکوداشت که با حضور نماینده رئیس جمهور منتخب ملت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره‌های شاخص دینی، مبلغان مذهبی و مسئولان کشوری برگزار شد، کتاب "خط امان" به قلم آیت امامی کاشانی معرفی و از وب سایت ایشان رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار