سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار داغ فروش پهپاد در جهان+تصاوير

با توجه به افزايش موارد استفاده از هواپيماهاي بدون خلبان(پهپاد) در جهان که اکنون در حوزه‌هاي مختلف از جمله کشاورزي، مديريت فجايع طبيعي و نظارت بر ترافيک کاربرد دارد، بازار فروش اين نوع هواپيماها در جهان درحال گسترش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24 ، بر اساس پژوهش‌هاي صورت گرفته، بازار جهاني پهپادها طي 10 سال آينده دو برابر خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، هزينه‌اي که کشورها براي خريد پهپاد اختصاص مي دهند تا سال 2023 به 11 ميليارد و 600 ميليون  دلار در سال خواهد رسيد و اين  درحالي است که هزينه خريد اين نوع هواپيما امسال حدود پنج ميليارد و 200 ميليون يورو برآورد شده است.


لازم به ذکر است که کشورهاي اروپايي در بازار فروش پهپاد فعاليت چنداني ندارند و امريکا از جمله سازندگان اصلي پهپاد در جهان است. در همين خصوص فرانسه به تازگي اعلام کرده است که در نظر دارد با وجود نارضايتي شديد شرکت‌هاي فرانسوي و اروپايي، به شرکت‌هاي آمريکايي خريد پهپاد را سفارش دهد.


براساس اين گزارش، سه شرکت بزرگ سازنده اروپايي ،ايتاليايي و فرانسوي اين هفته توافق کردند با همکاري پهپاد توليد کنند و نيازهاي دولت فرانسه را در اين خصوص تامين کنند.

البته برخي شرکت هاي اروپايي هستند که پهپادهاي تجسسي توليد مي کنند که اين پهپاد براي جنگ‌هاي الکترونيکي طراحي شده و نمي‌تواند همه تقاضاهاي مورد نظر مشتريان اروپايي را تامين کند.

و اما درمورد پهپادهاي غيرنظامي نيز ارزيابي شده که بازار اين نوع پهپادها از سال آينده به حدود 2 ميليارد دلار برسد.


از پهپاد هاي غير نظامي در تامين امنيت عمومي،در کشاورزي براي کارهاي دقيق، در مديريت فجايع طبيعي، خاموش کردن آتش سوزي جنگل‌ها و نظارت بر ترافيک و آلاينده‌ها استفاده مي‌شود.


انتهاي پيام/

برچسب ها: فروش ، پهپاد ، جهان ، امریکا ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.