سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است

کارشناس سیاسی و امور بین‌الملل گفت: عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است و اتهامات بی‌پایه و اساسی را که در مقاطع مختلف نسبت به ایران وارد مي‌شود، تنها به عنوان خوراکی برای تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها و صهیونیست‌ها به حساب مي‌آيد.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اینکه غرب از حضور حماسی مردم در روز انتخابات آسيب ديده، اظهار داشت: سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی علیه ایران یک سیاستی بلندمدت بوده که همواره این استراتژی ثابت، اما تاکتیک‌های متفاوتی داشته و برخي از کشورهاي غربي براي بار ديگر چهره خصمانه خود را در انتخابات رياست‌جمهوري عليه ايران نشان دادند. 
 
این کارشناس سیاسی و امور بین‌الملل با اشاره به مواضع کشور کانادا در طول يک سال اخير با ايران گفت: کانادا کشوری است که سیاست مستقلی در روابط بین‌الملل نداشته و با تبعیت کورکورانه از سیاست‌های آمریکا و  رژيم صهيونيستي تصمیمات نادرست در ارتباط با دیگر کشورها می‌گیرد.  
 
وی افزود:‌ عملکرد متناقض کانادا در برخورد با ایران در راستای سیاست هژمونی غرب در منطقه است و اتهامات بی‌پایه و اساسی را که در مقاطع مختلف نسبت به ایران وارد کرده، تنها به عنوان خوراکی برای تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها و صهیونیست‌ها به حساب مي‌آيد.
 
طاهری با اشاره به تجربه سیاسی مسئولان کشورمان در قبال این اتهامات،‌ بیان داشت: اثرگذاری رژيم صهيونيستي بر ارکان حکومتی کانادا منجر به این اقدامات شده و تا جایی که وزیر امور خارجه اين کشور، انتخابات پرشور مردم ایران را بی‌معنا توصیف کرده و لحن تند آنها نشان‌دهنده بی‌عدالتی در نگاه مسئولان این کشور نسبت به جمهوري اسلامي يران است.  
 
کارشناس سیاسی و امور بین‌الملل به اختلافات بین مقامات کانادایی بر سر رابطه با ایران اشاره و تصریح کرد: برخی کشورهای غربی ظاهرا با توجه به روی کارآمدن دولت جدید در ايران، یکسری عقب‌نشینی‌ها در مواضع خود نسبت به روابط خود با جمهوري اسلامي ايران کرده‌اند که این رفتار آنها ناشی از حضور حداکثری مردم در انتخابات و حمايت همه جانبه ملت از دولت و حکومت اسلامي است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است سیاست‌های خصمانه کشورهای غربی علیه ایران در کوتاه‌مدت عواقبی را برای ما در پی داشته باشد اما در نهایت، ضرر اصلي متوجه این کشورها خواهد شد.

انتهای پیام/  
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.