سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرتضویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کارنامه رئيس‌جمهور منتخب در عرصه ديپلماسي مثبت است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز گفت: رئیس‌جمهور منتخب در عرصه فعالیتي هیچ‌گاه در ماموريت‌هاي سياسي_ ديپلماسي خود از حفظ کوچکترین منافع ملی ایران دريغ نکرده است.

علی مرتضویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره روند دیپلماسی ایران با کشورهاي منطقه و جهان در دولت جدید اظهار داشت: ایران در طول تاریخ از جمله جوامعی بوده که سیاستمدارانش با توانایی‌های لازم به دنبال تحقق اصلی قواعد دیپلماسی و حفظ منافع ملي بوده‌ است.
 
وی با اشاره به سوابق ديپلماسي رئيس‌جمهور منتخب تصريح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در عرصه ديپلماسي و بهبود روابط منطقه‌اي از صحبت‌هاي رئيس‌جمهور منتخب برداشت مي‌شود و با توجه به سوابق مثبت حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در عرصه دیپلماسی می‌توان به روند برقراری مسالمت‌آمیز با سایر کشورها امیدوار بود.  
 
این استاد دانشگاه بیان داشت: در صورت استفاده از دیپلمات‌هاي باتجربه و کاردان با هدایت منطقی از سوی رئیس‌جمهور منتخب می‌توان به اهداف مورد نظر خود دست یافت و به اعتقاد من با توجه به اين شرايط، می‌توانیم دیپلماسی موفق‌تری از خود در عرصه جهانی داشته باشیم.  
 
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز افزود: رئیس‌جمهور منتخب در عرصه فعالیت خود هیچگاه در ماموريت‌هاي سياسي خود از حفظ کوچکترین منافع ملی ایران دريغ نکرده و قطعا با توجه به تجربه‌هایش در عرصه دیپلماسی، مرتکب اشتباهات بزرگ نخواهد شد. 
 
مرتضویان گفت: بزرگترین دستاورد دیپلماس، حمايت و دفاع ملت از دولت مربوطه است و اينکه بتواند برای تحقق آرمان‌هاي اصلي در ديپلماسي سرمایه‌گذاری کند و این امر نیازمند صبر، تحمل و رعایت نظم از سوي مردم در طول مدت زمان معین است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در این میان با عملکرد مثبت یک نگاه عقلانی به سیاست را در میان مردم تقویت کنند و توقعات زیاد و بیش از حد را در میان مردم از دولت آینده به وجود نیاورند.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.