سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير نفت پاكستان خبر داد:

تلاش كشور پاكستان براي تكميل "خط لوله صلح"

وزیر نفت پاکستان بر تعهد کشورش نسبت به تکمیل پروژه انتقال گاز ایران تاكيد و اعلام كرد امیدواریم این پروژه را در زمان تعیین شده، تکمیل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبیون، وزیر نفت پاکستان درديدار با سفير ايران در اسلام آباد تأکید کرد که خط لوله انتقال گاز ایران بخشی از برنامه دولت پاکستان برای تأمین نیازهای انرژی اين كشور است و این پروژه را تکمیل خواهد كرد.

"شهید خاقان عباسی" بيان كرد كه از انعطاف پذيري دولت ايران در تكميل قرارداد فروش گاز قدرداني مي‌كنيم و امیدواریم به این پروژه ادامه دهیم و آن را در زمان تعیین شده تکمیل کنیم.

وزیر نفت پاکستان با تکرار تعهد دولت پاکستان نسبت به این پروژه اعلام كرد که اسلام‌آباد برای روابط تاریخی خود با ایران ارزش قائل است و در جهت بهبود این روابط حرکت می‌کند.

وی وجود مشکلات جدی در راه اجرای پروژه انتقال گاز ایران را رد و بيان كرد فقط برخی مسائل فنی و تجاری باید نهایی شود و از نهادهای مربوط دو کشور خواست برای حل سریع مسائل باقی‌مانده با يكديگر همكاري كنند، زيرا این پروژه اهمیت بسیاری برای پاکستان دارد  و همه چیز بايد  بر اساس زمان‌بندی توافق شده، نهایی شود.

بر اساس قرارداد فروش گاز ایران به پاکستان، اگر پاكستان از پروژه انتقال گاز ایران كناره‌گيري كند باید جریمه‌ای برابر با قیمت 750 فوت مکعب گاز در روز به ‌ارزش 8 میلیون دلار به ایران بپردازد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، پروژه ، پاکستان ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.