وزیر اطلاع رسانی پاکستان اعلام کرد ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان برای گسترش همکاری های منطقه ای از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از بيزينس رکوردر؛ "قمر زمان کايرا" وزیر اطلاع رسانی پاکستان روز گذشته بيان کرد: خط لوله گازی ایران-پاکستان پیشرفت بزرگی در پاسخگویی به نیازهای انرژی پاکستان به شمار می رود.

کایرا همچنین اعلام کرد: سران دو کشور ایران و پاکستان علاقه مندی بسیاری در افتتاح پروژه آی پی دارند زیرا این پروژه برای همکاری های منطقه ای اهمیت بسیاری دارد.

به گفته رستم قاسمي، وزیر نفت ایران، پروژه ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان امروز طی مراسمی در مرز ایران و پاکستان با حضور روسای جمهور دو کشور افتتاح می شود.

قرار است ایران ٥٠٠ میلیون دلار اعتبار مالی ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را تامین کند و باقیمانده آن از سوی اسلام آباد و از طریق جمع آوری مالیات از مصرف کنندگان داخلی گاز تامین شود.

بر اساس برنامه‌های پیشنهاد شده، شرکت‌های ایرانی و پاکستانی برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان سرمایه گذاری مشترک تشکیل می دهند

وزیر اطلاع رسانی پاکستان همچنین درباره خط لوله گازی ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (تاپی) گفت: اجرای این پروژه به دلیل ناامنی ها در افغانستان بسیار سخت و دشوار است.

وی افزود: ثبات منطقه‌ای بدون برقراری صلح در افغانستان امکان پذیر نیست.

خط لوله تاپی قرار است از میدان گازی دولت آباد ترکمنستان آغاز شود و موازی با بزرگراه هرات، از افغانستان به قندهار برسد و پس از آن در پاکستان از شهر کویته به مولتان هند امتداد یابد.
برچسب ها: ایران ، پاکستان ، گاز ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار