سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيوه‌نامه طرح‌ها و برنامه‌هاي حوزه معاونت منابع انساني تدوين مي شود

معاون توسعه منابع انساني وزارت نفت از تهيه شيوه‌نامه تدوين طرح‌ها، برنامه‌ها و نظارت بر آنها در حوزه معاونت توسعه منابع انساني خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اقتصادي باشگاه خرنگاران، كريم سلحشور در دومين جلسه هم‌انديشي با محوريت "راهكارهاي ارتقاي انگيزش منابع انساني صنعت نفت" برگزار شد، افزود: باتوجه به اهميت رسالت اين معاونت در تبيين سياست‌گذاري و ارائه خطوط اصلي، خط مشي‌ها و رويكردهاي كلان منابع انساني صنعت نفت و انجام تكاليف ابلاغي اين شيوه نامه تهيه شده است.
 
وي با تاكيد بر اهميت برنامه‌ريزي به عنوان نقطه شروع تمامي حركت‌هاي مديريتي و اساسي‌ترين وظيفه هر مديريت گفت: در همين راستا فعاليت‌هاي مديريت منابع انساني به ترتيب از برنامه‌ريزي نيروي انساني آغاز مي‌شود و پس از تجزيه و تحليل و طراحي، كارمنديابي، انتخاب، آموزش و بهبود و جبران خدمت به مديريت عملكرد منتهي خواهد شد.
 
سلحشور تصريح کرد: فعاليت‌هاي مديريت منابع انساني در سه لايه كلي قابل تقسيم است كه به طور معمول سهم فعاليت‌هاي اجرايي (جاري) بين 65 تا 70 درصد، سهم خدمات معمول و متداول بين 15 تا 30 درصد و سهم خدمات تحول آفرين بين 5 تا 15 درصد است.
 
وي در ادامه تاكيد كرد: اين در حالي است كه اقدامات مهمي همچون بررسي تغييرات فرهنگي، توسعه مديريت، مديريت دانش، نوسازي و تغيير مسير استراتژيك در بخش خدمات تحول آفرين قرار مي‌گيرد و بايد توسعه يابد.
 
سلحشور با بيان اينكه تغييرات مختلف محيطي، تغيير در طبيعت كارها، تغيير نيروي كار و تغيير مفاهيم و نظريه‌ها در مورد كيفيت زندگي همواره در جريان است، تصريح كرد: اگر سازماني نسبت به اين تغييرات بي‌تفاوت باشد، به نتيجه نخواهد رسيد و  راه چاره مديريت اين تغييرات، برنامه‌ريزي استراتژيك است.
 
وي محيط گرا بودن، آينده نگري و در نظر گرفتن فرصت‌ها، چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف را از ويژگي‌هاي برنامه‌ريزي استراتژيك دانست و آن را بستر و چارچوبي براي عملي كردن تفكر استراتژيك و هدايت فعاليت سازمان جهت رسيدن به اهداف و نتايج عنوان كرد.
 
معاون توسعه منابع انساني وزارت نفت با اشاره به اهداف و رويكردهاي اين معاونت تصريح كرد: سازماندهي طرح‌ها و برنامه‌ها و اقدامات اجرايي، سنجش اثربخشي طرح‌ها و برنامه‌هاي تعريف شده و حذف برنامه‌هاي ناهماهنگ، ايجاد هماهنگي و وحدت رويه در تدوين و اجراي طرح‌‌ها بين واحدهاي معاونت، اجتناب از موازي‌كاري و همپوشاني در تعريف و اجراي طرح‌ها، رفع موانع احتمال و تسريع در تحقق اهداف كلان، توسعه و تعريف حوزه‌هاي مطالعاتي و استقرار سيستم كنترل پروژه مكانيزه از جمله برنامه‌هاي مد نظر است.
 
وي با بيان اينكه براي تحقق اهداف و رويكردهاي مورد نظر بايد مدل پايه برنامه‌ريزي استراتژيك در حوزه منابع انساني تهيه شود، گفت: در حال حاضر به‌كارگيري موثر منابع انساني در سازمان و نبود مسيري براي دريافت بازخورد عملكردها از جمله چالش‌هاي معاونت منابع انساني محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.