سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

500 "طرح صنعتي" در كهگيلويه و بويراحمد در دست اجرا است

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: در حال حاضر 500 طرح صنعتي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان در حال اجرا است و از اين تعداد 290 طرح آن با پيشرفت فيزيكي بالاي 20 درصد است.

به گزارش گروه  اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از «شاتا»، «داريوش ديوديده»، گفت: روز يك تيرماه هر سال به نام روز اصناف نامگذاري شده و در برهه‌هاي گوناگون در ساماندهي و برنامه‌ريزي بازار نقش مؤثر و مفيدي دارد.

وي 10 تيرماه را روز صنعت و معدن عنوان كرد و گفت: جايگاه و اهميت صنعت و معدن بسيار مهم است و اهميت آن در كارآفريني، ارزش افزوده و پيشرفت كشور بر كسي پوشيده نيست و از مواردي كه مي‌توان كشور را به توسعه و پيشرفت سوق داد صنعت و معدن است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد جايگاه مؤسسه‌هاي استاندارد در سطح كشور و استان را مهم عنوان كرد و گفت: استاندارد در سطوح مختلف از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و در شركت‌هاي بازرگاني زماني اقتصادي پويا به‌وجود مي‌آيد كه اصل اقتصاد به دست مردم سپرده شود.

**افتتاح و راه‌اندازي كارخانه فسفات چرام در آينده

ديوديده در ادامه توسعه صنعت در استان را نيازمند ايجاد زيرساخت‌هاي لازم دانست و خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاران در بخش‌هاي مختلف را بايد حمايت و كمك كنيم، سرمايه‌گذار نبايد وقت خود را براي تأمين جدول‌گذاري، آب و برق و ... صرف كند بلكه بايد شرايط لازم براي آن‌ها فراهم شود تا با آسايش كامل وارد كار شوند.

وي تعداد ناحيه و شهرك‌هاي صنعتي در كهگيلويه و بويراحمد را 19 ناحيه عنوان كرد و گفت: اين تعداد زيرساخت‌هاي لازم براي آن‌ها فراهم شده و آمده واگذاري زمين به سرمايه‌گذاران و اجراي كارهاي صنعتي است.

**پيشرفت 70 درصدي كارخانه سيمان مارگون

اين مقام مسوول ادامه داد: در حال حاضر 500 طرح صنعتي در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان در حال اجرا است و از اين تعداد 290 طرح آن با پيشرفت فيزيكي بالاي 20 درصد بوده كه مي‌توان به كارخانه سيمان مارگون كه پيشرفت بالاي 70 درصد و پتروشيمي گچساران كه بالغ بر 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، اشاره كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به ساماندهي بخش معادن اشاره كرد و گفت: در بخش معادن توجه خاصي از طريق دولت صورت گرفته كه مي‌توان گفت براي اولين بار مشكلات فسفات چرام رفع شده و راه‌اندازي و اجرا در افقي روشن صورت مي‌گيرد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد تعداد معادن فعال در استان را 50 معدن عنوان كرد و گفت: معادن فعال در سطح استان در زمينه‌هاي مختلفي از جمله مصالح ساختماني، سيمان و ديگر معادن بوده كه برخي توليدات علاوه بر مصرف استان و كشور به خارج نيز صادر مي‌شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: طرح ، صنعتی ، شهرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.