سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقق حماسه اقتصادي نيازمند تثبيت اقتصاد مقاومتي و فرهنگ‌سازي است

کارشناس مسائل اقتصادي و سياسي گفت: توسعه اقتصاد مقاومتي در جامعه و ترويج فرهنگ‌ الگوي صحيح مصرف شكوفايي اقتصادي را به دنبال دارد.

"غلام‌حسين طاهري" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،  با اشاره بر حضور يکپارچه و قدرتمند ملت ايران که اميدوارانه با خلق حماسه سياسي در صحنه انتخابات حضور يافتند، اظهار داشت: مهمترين مسئله در روز بعد از انتخابات، خلق "حماسه اقتصادي" است که براي تحقق اين امر بايد 4 محور عمده را در نظر داشته باشيم.
 
کارشناس مسائل اقتصادي و سياسي با اشاره به داشتن فکر همراه با مديريت و نگاه به آينده تصريح کرد: انديشيدن درباره مشکلات اقتصادي اعم از سياست‌هاي پولي، بانکي، معدن، تجارت، کشاورزي و صادرات و واردات و...است که اين موضوع به برنامه‌هاي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت نياز دارد.
 
طاهري افزود: رئيس‌جمهور منتخب بايد موضوع معيشت مردم را در شرايط فعلي مد‌نظر داشته و با حل مشکلات تورم، تثبيت قيمت‌ها و حمايت از توليد داخلي به اصلاح سبک زندگي هم توجه کند.
 
کارشناس اقتصادي و سياسي با تاکيد براينکه بايد برنامه توسعه پنج‌ساله را با کار کارشناسي دور بزنيم، تصريح کرد: بايد با بررسي و توجه به تحريم‌ها علت عدم رشد اقتصادي را مشخص کرده و در کنار روش‌هاي مقاومت اقتصادي در جامعه به فرهنگ‌سازي الگوي مصرف، توجه داشته باشيم تا اقتصاد مقاومتي در کشور اجرايي شود.

وي بيان داشت: دولت آتي صداقت با مردم را يکي از مهمترين اصول خود در حل مشکلات قرار دهد و تنها با کنترل چند روزه بازار راه بازگشت دوباره دلالان، رانت‌خواران را به اين عرصه باز نکند.
 
طاهري تصريح کرد: دولت يازدهم بايد با اتحاد، انسجام، رعايت اخلاق و با استفاده از  همه ظرفيت‌ها و منابع موجود در کشور، به احياي سازمان مديريت کشور اقدام کند، تا اين سازمان با استفاده و بهره‌وري از کارشناسان باتجربه، اقتصاددانان و کارگروه‌هايي که در گذشته کار کرده‌اند به حل مشکلات اقتصادي بپردازد.

اين کارشناس اقتصادي در پايان اظهار داشت: براي تحقق و اجراي اصل 44 قانون نيز مي‌توان با رايزني‌هاي بخش خصوصي و نظارت دولت براي شناسايي بازارهاي هدف در سفارت‌خانه‌هاي تمام کشورهاي دنيا اقدام کرد.   
 
 انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.