دولت با تدابير ويژه مي‌تواند اقتصاد مقاومتي را اجرا و ظرفيت‌هاي ناشناخته اقتصاد ايراني را شناسايي کند.

فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: نقش دولت در تحقق وعده‌هاي اقتصاد مقاومتي گفت: پشتوانه قانوني براي اجراي فرايند اقتصاد مقاومتي از ضروريات است و دولت بايد با تدابير مناسب به اجراي اين مهم کمک ويژه‌اي نمايد.

وي گفت: اقتصاد مقاومتي به راحتي مي‌تواند مساله تحريم را ساماندهي و مديريت کند و به همين منظور دولت با حمايت مردم مي‌تواند پتانسيل‌هاي موجود را شناسايي کرده و الگوي اقتصادي آينده را تضمين کند.

آقاميري با اشاره به اينکه اقتصاد مقاومتي يکي از تئوري‌هاي روز اقتصادي دنياست، گفت: اين تئوري کاملا ايراني است و با توجه به تجربه مردم ايران در زمان جنگ تحميلي تا به امروز مي‌توان فهميد که اگر زمينه براي مديريت اقتصادي مردمي فراهم شود مي‌توان اقتصادي مقاومتي را به عنوان راهکاري براي پيشرفت اقتصادي به کار گرفت.

وي تاکيد کرد: تجربيات قبلي در زمينه اقتصاد مقاومتي، هماهنگي دروني و تفکرات اعتقادي که مهمترين اصل در ايت زمينه است نشان مي‌دهد که ايران قابليتهاي استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصاد مقاومتي را دارد.

وي خاطر نشان کرد: به نظر مي‌رسد براي مديريت صحيح اين مساله اقتصاد مقاومتي تنها راه است که بايد توسط نظام، صنعت و مردم در کشور اجرا شود./عب
برچسب ها: اقتصاد ، تدابیر ، پتانسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار