سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردانی که با سینمای کودک قهر کرده اند

وضعیت فیلم های اکران نشده سینمای کودک این روزها موضوع بسیار نگران کننده ای شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، با نزدیک تر شدن به بیست و هفتمین دوره برپایی جشنواره کودک و نوجوان گویا این روزها سر و صدایی از سینمای کودک در میان نیست.
فیلمسازانی که سالها در عرصه فیلمسازی در سینمای کودک فعالیت داشته اند گویا امسال دیگر تصمیم داشته اند گویا امسال دیگر تصمیم ندارند برای این سینما فیلم بسازند.
گرچه هنوز عده بسیاری از فیلم های جشنواره بیست و پنجم و بیست و ششم اکران نشده اند.
همین موضوع نیز دلیلی می شود برای اینکه آنها کمتر تمایل به فیلمسازی در این سینما داشته باشند و مشهور است که عده ای از آنها به سینمای بزرگسال گرایش پیدا کردند و برای سینمای کودک فیلمی نمی سازند.
عده ای از فیلم هایی که هنوز نتوانسته برای سینمای کودک فروش داشته باشند این روزها بر روی هم انباشته شده اند.
"گورداله و عمه غوله" به کارگردانی "نادره ترکمانی" که سال گذشته در جشنواره فیلم کودک به نمایش درآمد اما هنوز فرصت اکران پیدا نکرده است.
فیلم سینمایی "عملیات مهد کودک" به کارگردانی "فرزاد اژدری" و تهیه کنندگی "رویا شریف" نیز هنوز فرصت اکران پیدا نکرده است.
فیلم سینمایی "پرواز بادبادک ها" و "آفتاب،مهتاب، زمین" به کارگردانی "علی قوی تن" و فیلم سینمایی "روئیدن در باد" به کارگردانی "رهبر قنبری" و "مروارید" "سیروس حسن پور" نیز هنوز نتوانسته اند، اکران شوند.
امسال نیز شنیده ها حاکی از این است که هیچکدام از این کارگردانان گویا قصد ندارند برای این سینما فیلم بسازند؛ باشد تا مسئولان گوشه چشمی به فیلم های اکران نشده سینمای کودک داشته باشند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.