سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سن بازنشستگی اساتید دانشگاهی/ 75 سال خدمت اساتید با مجوز هیأت امنا

رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه مرکزی وزارت علوم گفت:در آئین نامه جدید سن بازنشستگی اساتید دانشگاهی افزایش یافت.

مهدی ایرامنش، رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه مرکزی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، گفت: در خصوص روند بازنشستگی اساتید دانشگاه ها باید بگویم که این بازنشستگی براساس قانون استخدامی اعضای هیأت علمی صورت می گیرد و تا قبل از سال 84، بازنشستگی براساس آئین نامه استخدامی دانشگاه تهران صورت می گرفت.

وی افزود: چنانچه در آئین نامه استخدامی دانشگاه تهران اعضای هیأت علمی با 65 سال سن بازنشسته می شوند، چنانچه در این آئین نامه به مراتب علمی اساتید دانشگاهی توجهی نشده بود و البته شاید علت آن هم نداشتن هرم هیأت علمی استادیار و یا دانشیار بوده است.

وی در خصوص تشویق اساتید و استادیار و مربی و میزان خدمت آنها اظهار داشت: بعد از سال 84 یعنی سال 85 وزارت علوم برای اینکه اعضای هیأت علمی را تشویق کند که پویا شوند برای مربی و استادیار یک تفکیک قائل شد و برای مربی و استادیار بازنشستگی با شرط 65 سال سن و یا 30 سال خدمت در نظر گرفته شده که هدف وزارت علوم تشویق برای خدمت بیشتر البته برای اساتیدی که به مراتب علمی بالاتر دست یافته و خدمت کرده اند.

ایرانمنش تصریح کرد: البته این در حالی است که جامعه دانشگاهی ما با اعضای هیأت علمی جدید روبرو شد، که غالبا قشر جوان و فارغ التحصیل از دانشگاه های داخل و خارج بودند، بنابراین باید جایگاهی هم برای ورود این اساتید جوان ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: با این دو هدف تفکیک صورت گرفت اما اینگونه نبود که مربی و استادیار همان 65 سال و یا با 30 سال خدمت بازنشسته شود اگر دانشگاهی به مربی و استادیار نیاز داشت و فرد دیگری نبود که جایگزین وی شود و دانشگاه می تواند برای حفظ این مربی و استادیار این مسأله را در هیأت امنای دانشگاه مطرح کرده و تمدید مجوز وی سال به سال تا 35 سال از خدمات وی استفاده کند.

ایرانمنش در ادامه گفت: در ‌آئین نامه جدید سن بازنشستگی اساتید بالاتر رفته به طوریکه یک عضو هیأت علمی با مرتبه استادی بدون در نظر گرفتن خدمت وی تا 70 سال می تواند خدمت کند چنانچه اگر استاد نمونه باشد می تواند تا 72 سال فعالیت کند و حتی با مجوز هیأت امنا می تواند یک استاد تا 75 سال خدمت کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.