سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوزاندن زباله هاي فضايي مانند زباله هاي زميني!

افزايش تعداد زباله هاي سرگردان در اطراف زمين موجب شده تا دانشمندان براي از بين بردن آنها با استفاده از جو اين زباله ها را سوزانده و از بين ببرند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ زباله های فضایی اشیایی هستند که توسط انسان ها به فضا پرتاب و در اطراف کره زمین با سرعت بالایی در حال چرخش هستند و تاکنون با تحقیقاتی که انجام شده پنج هزار و 500 تن از آنها که با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه در مدار زمین سرگردان هستند شناسایی شده اند.

زباله های فضایی تهدید جدی برای برای امنیت ماهواره ها و سرنشینان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی به شمار می رود به طوری که گاهی در اثر برخورد آنها و انفجارهایی که رخ می دهد مشکلات جبران ناپذیری در فضا برای ماهواره های در حال انجام ماموریت به وجود می آورند.

دانشمندان ماهواره های انتحاری سبک وزنی طراحی کرده اند که ماموریت اصلی آن کشیدن زباله های فضایی به سمت جو و از بین بردن این زباله ها است زیرا هرگاه هر جسمی وارد جو کره زمین شود در ار برخورد با آن سوخته و از بین می رود.

این ماهواره به گونه ای تعبیه شده که می تواند  ماهواره هایی به وزن 2.72 کیلوگرم را نیز با استفاده از بادبان های فضایی غول پیکر خود به طرف مدار زمین حمل و به دام جو کره خاکی ما بیاندازد.

طراحی و ساخت این ماهواره سه سال است که توسط مهندسان و دانشمندان انگلیسی آغاز شده و تا پایان سال جاری میلادی اولین ماهواره از این نوع با نام Space Sail به فضا پرتاب خواهد شد.

برنامه ریزی این پروژه به شکلی است که در هنگام ثابت شدن ماهواره بر روی یک هدف مشخص در فضای ماورای جو بادبان های بزرگ خورشیدی آن گشترش و سرعت  حرکت زباله فضایی را کاهش داده و آن را از کمربند زباله های فضایی (مدار در حال چرخش زباله ها) خارج کرده و وارد جو می کند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.