سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش توليد و سرانه "مصرف شير"در گرو تاسيس "خانه‌ي شير" است

افزايش توليد و سرانه مصرف شير در ايران و توسعه صنعت دامپروري و مهاجرت معکوس روستائيان در گرو تاسيس خانه شير در ايران است.

مهرنوش امجدي دبير فدراسيون بين المللي شير ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در بيشتر کشورها توليد کنندگان، کارخانه داران و نمايندگان بازار تشکلي به نام خانه شير ايجاد و نماينده دولت به عنوان رابطي بين دولت و خانه شير عمل مي کند و استراتژي هاي دولت را به اعضا ابلاغ و با توجه به صلاح‌ديد تعريف شده تعادل بين عرضه و تقاضا ايجاد مي شود.

وي گفت: واحدهاي آکادميک، علمي و دانشگاه ها از لحاظ فکري و عملي با خانه شير به عنوان بازوي کمکي در فعاليت هاي توسعه صنعت شير همکاري مي کنند.

امجدي افزود: خانه شير نقش بسزايي در افزايش شير، مهاجرت معکوس به روستاها و رونق کشاورزي و دامپروري ايفا مي کند.

وي افزود: در سال هاي گذشته دامداران و کارخانه داران در يک کار مشترک به کميسيون کشاورزي مجلس ارائه دادند ولي تا به امروز جوابي از سوي مجلس به اين گروه نرسيده است.

وي در ادامه گفت: نبود آمار دقيق يکي  از مشکلات اساسي در صنعت دامپروري به حساب مي آيد زيرا توليد کننده و دامدار آماري از زمين هاي کشاورزي و ميزان علوفه، واحدهاي فرآوري کننده اطلاعي از ميزان شير دريافتي و بازار آمار دقيق از ميزان محصولات دامي در دست ندارد.

وي در مورد اهميت خانه شير اضافه کرد: اين خانه همچون پل ارتباطي بين توليد کننده و مصرف کننده عمل ميکند و ميزان مصرف سرانه شير در کشور را بهبود مي بخشد.
 
انتهاي پيام/
 
برچسب ها: سرانه ، شیر ، خانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.