سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارگیری نخستین محصول صادراتي پالايشگاه NGL سيري

عمليات بارگيري نخستین محصول صادراتی به میزان 50هزار بشکه ميعانات گازي پالایشگاه NGL سيري، با موفقيت به پايانه شناور تبوك منتقل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ميعانات گازي پالايشگاه NGL سيري، نخستین محصول از پنج محصول اين پالايشگاه است كه پس از طي مراحل توليد انبوه و ذخيره سازي به عنوان يكي از با ارزش ترين و سود آورترين محصولات پالايشگاهي به مرحله صادرات رسيده بطوری 
که این ميعانات گازي پالايشگاه NGL سيري به منظور تامين خوراك پالايشگاه منطقه لاوان و به مقصد لاوان، به پايانه شناور تبوك منتقل شد.
 
بر اساس اين گزارش، عمليات بارگيري اولين محصول (ميعانات گازي) كارخانه پروژه NGL سيري، با موفقيت به اتمام رسيد.
 
شناور تبوك پس از طي مسير جزيره سيري به لاوان كه حدود هفت ساعت به طول مي انجامد به مقصد مي رسد ومحموله آن مورد استفاده پالايشگاه جزيره لاوان براي تامين خوراك قرارخواهد گرفت.
 
همچنين با راه‌اندازي نهايي و تكميل اين پالايشگاه، مشعل‌هاي گاز در چهار ميدان نفتي ايران در منطقه خليج فارس خاموش مي شوند و گازهاي مشعل در توليد فرآورده هاي محصولات اين پالايشگاه استفاده خواهد شد.

پالايشگاه NGL جزيره سيري از ظرفيت توليد روزانه يك هزار و 500 بشكه پنتان، چهار هزار بشكه بوتان، يك هزار و 400 بشكه ميعانات گازي و هشت هزار بشكه پروپان برخوردار بوده كه هر بشكه از اين محصولات بين 600 تا 700 دلار در بازارهاي جهاني خريد و فروش مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بارگیری ، ngl ، میعانات ، گاز ، سیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.