سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق برآوردهاي سازمان بهداشت جهاني:

موارد مرگ ناشي از اسهال در کودکان 30 درصد کاهش يافته است

بر طبق برآوردهاي سازمان بهداشت جهاني، با بهبود وضعيت بهداشتي در اغلب مناطق جهان، موارد مرگ ناشي از اسهال در کودکان در 20 سال اخير حدود 30 درصد کاهش يافته است.

بهروز والي نژاد فوق تخصص عفوني کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: وضعيت بهداشتي در بسياري از مناطق جهان نشان مي‌دهد که بسياري از اقدامات بهداشتي و درماني که تاکنون صورت گرفته است، توانسته از مرگ و مير اغلب بيماري‌هاي عفوني و واگير کم کند.

وي گفت: اسهال از جمله بيماري‌هايي است که مرگ و مير بسيار بالايي به ويژه در بين کودکان دارد و کيفيت زندگي کودکان را به ميزان بسيار زيادي کاهش مي‌دهد.

والي‌نژاد تصريح کرد: در برخي از مناطق جهان کودکان سالانه 10 مرتبه به اسهال مبتلا مي‌شوند که اين ميزان بالاي ابتلا بسيار خطرناک و مشکل آفرين است.

وي با اشاره به کاهش موارد مرگ ومير ناشي از اسهال در جهان، تاکيد کرد: بر طبق برآوردهاي سازمان بهداشت جهاني، با بهبود وضعيت بهداشتي در اغلب مناطق جهان موارد مرگ ناشي از اسهال در کودکان در 20 سال اخير حدود 30 درصد کاهش يافته است.

والي‌نژاد خاطر نشان کرد: در صورت ادامه روند کاهش مرگ و مير ناشي از اسهال، در آينده نزديک اين بيماري از جمع چند عامل اصلي مرگ و مير در جهان خارج خواهد شد./ع2

برچسب ها: بهداشت ، اسهال ، بیماری ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.