سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا چشم هم پیر می‌شود

پیری چشمی یک روند طبیعی است که در بدن طی افزایش سن رخ می دهد البته می تواند به نژاد، شرایط آب و هوایی و تغذیه هم بستگی داشته باشد.

عموزاده متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ساختمان و عملکرد چشم در موجودات مختلف متفاوت است و ساده ترین انواع چشم ها تنها توان تشخیص نور را در فضا دارند.

وی افزود: اما چشم های پیچیده تر می توانند رنگها و شکل ها  را تشخیص دهند چشم انسانها هم مثل تمام اعضای دیگر بدن در کاملترین شکل خودش آفریده شده و شروع پیرچشمی به عواملی مختلفی مثل نژاد، شرایط آب و هوایی تغذیه بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: پیر چشمی یک روند طبیعی است که در بدن طی افزایش سن رخ می دهد و موادی که در درون عدسی چشم هستند سخت می شود و انعطاف پذیری چشم را کم می کنند.

وی اظهار داشت: این بیماری از 40 تا 45سالگی پدیدار می شود البته پیر چشمی می تواند در برخی از افراد ناگهانی و در بعضی افراد به طور تدریجی باشد و به خصوص اگر نور کم باشد دید کم می شود.

وی افزود: در صورتیکه فردی نتوانست مطلبی را بخواند به پزشک مراجعه کند و پزشک برای افرادی که دوربین هستند عینک های محرب و نزديك بین ها عینک های مقعر، تجویز می شود ، افرادی که پیر چشم هستند باید از عینک های محرب با مثبت استفاده کنند.

وی در پایان اشاره کرد: هر چند درمانی برای پیر چشمی وجود ندارد اما چند روش درمانی وجود دارد: لیزیک، استفاده از لنزهای تماسي، اما به دلیل برگشت پیر چشمی در بیماران پزشکان این روش ها را توصیه نمی کنند و بیشتر پزشکان معتقدند که از عینک های مطمئن استفاده کنند.
برچسب ها: چشم ، تغذیه ، نژاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
زهرا
۰۰:۵۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
اطلاعات خوبی بود سپاسگزارم