سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي نجات "صنعت غذايي" کشور از بحران؛

"سازمان ملي غذا" تاسيس شود

نبود يک متولي دلسوز و متخصص براي صنعت غذايي کشور، موجب تعطيلي يک سوم کارخانجات توليد فراورده هاي گوشتي شده است.

محمد موسوي رئيس اتحاديه تعاوني توليد کنندگان فرآورده هاي گوشتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا گفت: به خاطر نبود يک متولي دلسوز براي صنعت غذايي از سال پيش تاکنون 100 کارخانه توليد فراورده هاي گوشتي در کشور تعطيل شده اند.

وي افزود: از سالها پيش تاکنون، تمامي دست اندرکاران و صنعتگران توليد محصولات غذايي، خواستار تاسيس سازمان ملي غذا در کشور شده اند، که البته با اين درخواست موافقت نشده است.

وي با اشاره به افزايش 25 الي 30 درصدي قيمت انواع کالباس، سوسيس و محصولات گوشتي از ابتداي سال 92، در کشور اظهار داشت: ميزان توليد محصولات گوشتي از 1500 تن در روز به 1000 تن در روز کاهش يافته است.

موسوي در پاسح به اين پرسش که چرا صنعت توليد فرآورده هاي گوشتي به سمت صادرات حرکت نمي کند، گفت: متاسفانه به خاطر بالا بودن قيمت گوشت مورد مصرف در صنعت فرآورده هاي گوشتي در کشور، توليدات محصولات گوشتي توليد ايران به لحاظ قيمت تمام شده به هيچ وجه قابل رقابت با کالاهاي مشابه در کشورهاي همسايه نيست.

وي ادامه داد: قيمت محصولات گوشتي ايران به لحاظ قيمت بسيار گرانتر از توليدات مشابه کشورهاي ديگر است و اين درحالي است که کيفيت و طعم محصولات گوشتي ايران بسيار بهتر و مرغوبتر از توليدات گوشتي کشورهاي ديگر از جمله ترکيه و هند است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تعاونی ، صنعت ، غذایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.