صنایع غذایی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان را با میزان 908 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: صنایع غذایی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در استان را با میزان 908 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پس از صنایع غذایی، فلزات اساسی و ماشین‌آلات با حجم 739 میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه این استان از نظر شاخص سرمایه‌گذاری رتبه سیزدهم کشور را دارد، گفت: میزان سرمایه ثابت در استان 3 هزار و 665 میلیارد تومان بوده که 8/2 درصد از سرمایه واحدهای تولیدی کشور را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار و 405 واحد تولیدی در استان در حال فعالیت هستند که 6/4 درصد از پروانه بهره‌برداری موجود کشور را به خود اختصاص داده است.

هاشم‌پور افزود: استان مازندران پس از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، فارس، گیلان و قزوین رتبه هشتم را از نظر تعداد واحدهای تولیدی دارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت: بیشترین میزان واحدهای تولیدی استان متعلق به شهرستان آمل و بابل به ترتیب با 578 و 496 فقره است.

هاشم‌پور تصریح کرد: بیشترین صنعت استان مربوط به صنعت کانی با یک هزار و 201 فقره و 35 درصد و صنعت غذایی با 531 فقره و 7/15 درصد است./ج1

برچسب ها: ساری ، سرمایه ، فقره ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.