سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرستاران هم به جمع دارندگان پروانه کار پیوستند

رئیس سازمان نظام پرستاری از اعطای پروانه کار به پرستاران با موافقت دولت خبر داد.

غضنفر میرزابیگی، رئیس سازما ن نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طی جلسه دولت، سازمان نظام پرستاری پنج دستاورد شامل ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ،‌ عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت ، اعطای پروانه کار به پرستاران توسط سازمان نظام پرستاری ، ایجاد دوره های تخصصی برای پرستاران و تعیین یک تیم کاری با سرپرستی معاون اول رئیس جمهور برای تعیین تکلیف نهایی تعرفه های خدمات پرستاری طی ده روز آینده داشت .

وی در خصوص اهمیت اعطای پروانه کار به پرستاران افزود: در همه جای دنیا پرستاران بعد از فارق التحصیلی از دانشگاه طبق یک سیستم تنظیم کننده صلاحیت حرفه ای حقوقی و آموزشی آنها سنجیده می شود، این امر در تمام کشورها تعریف شده است و پرستارانی که پروانه کار می گیرند به معنای این است که پرستاران صلاحیت حرفه ای و کاری را پیدا کرده اند .

میرزا بیگی ادامه داد: در ایران این سیستم وجود نداشت که با پیگیری سازمان  نظام پرستاری موفق شدیم این موضوع را نیز در کشورمان ایجاد کنیم . باید توجه داشت که با موافقت دولت پرستارانی که پروانه کار میگیرند می توانند بهتر در جهت به روز کردن اطلاعات حرفه ای پرستاری از لحاظ حقوقی،  علمی و آموزشی حرکت کنند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.