به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران،به دهه ی 30 میلادی بر می گردیم ، زمانی که یکی از منفورترین بازیگران تاریخ دنیا دستور ساخت یکی از محبوب ترین خودروهای دنیا را می دهد . هیتلر با پیشنهاد طرحی غیر ممکن به فردیناند پورشه وی را با چالشی بزرگ روبرو کرد هیتلر خواستار خودرویی خانوادگی با ظرفیت 5 نفر و قیمتی ارزان بود .
فردیناند پورشه پیش از این روی یک سری اتومبیل کوچک کار کرده بود. هدف او از اینکار آزمایش قطعاتی بود که قرار است بعد ها در اتومبیل مورد علاقه اش به کار برده شود. بر همین اساس فردیناند پورشه 12 نمونه ی پروتوتایپ برای شرکت Zundapp که عمدتا در زمینه ی موتور سیکلت فعالیت می کرد ساخت .
اما طرح نهایی وی نتوانست کارخانه های برنج را برای تولید موتوری که نیاز داشت قانع کند . سپس پورشه به سراغ ساخت نسخه ی پروتوتایپ دیگری برای برند NSU از زیر مجموعه های Auto Union رفت . فردیناند طرح جدیدش را Porsche Type 32 نامگذاری می کند اما این طرح هم در گام های اولیه توسط NSU متوقف شد .
پس از این اتفاقات مدت چندانی نمی گذرد که هیتلر طرح خود برای خودرویی مردمی را به پورشه می گوید . پورشه مطمئن نبود که قیمت تمام شده این ماشین را بتوان واقعا تا این اندازه پایین آورد، اما به هر حال این پروژه را قبول کرد. نام این پروژه مدل 60 بود و به دلیل محدودیت زمانی در ساخت آن از همان اجزاء و طراحی NSU استفاده و طراحی بیتل نیز از محصول کمپانی Tatra از کشور چک که دو سال زودتر رونمایی شده بود الهام گرفته شد . Tatra مدل های خود را با نام های T77 و T97 قبل از بیتل رونمایی کرده بود . شباهت غیر قابل انکار باعث شد تا کمپانی Tatra از طرح فولکس واگن شکایت بکند ، اما این شکایت با حمله ی آلمان های به چکسلاواکی مسدود شد و کمپانی Tatra از ساخت مدل T97 منع شد . البته در سال 1961 این دو شرکت با هم به توافق رسیدند .