بعد از خروج هوندا از رقابت‌های فرمول یک در سال 1992، این خودروساز ژاپنی در سال 2000 به عنوان یک تامین کننده موتور به صحنه رقابت‌ها برگشت.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، هوندا در طول تاریخ برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، همیشه یکی از قدرتمندترین و مهم ترین شرکت‌های خودروسازی بوده است.سایت رسمی مسابقات قهرمانی فرمول یک، گزارش تصویری جالبی از روند حضور شرکت خودروسازی هوندا در F1 به نمایش گذاشته که در زیر می‌بینید:



اولین حضور هوندا در فرمول یک با «رونی باکنام» راننده آمریکایی بود که در گرند پری 1964 آلمان به مقام آخر رسید.
اولین حضور هوندا در فرمول یک با «رونی باکنام» راننده آمریکایی بود که در گرند پری 1964 آلمان به مقام آخر رسید.

گرند پری مکزیک در سال 1965؛ اولین موفقیت هوندا در F1 بود.


گرند پری مکزیک در سال 1965؛ اولین موفقیت هوندا در F1 بود.گرند پری مکزیک در سال 1965؛ اولین موفقیت هوندا در F1 بود. 

اولین موتور 3 لیتری هوندا با طراح خاص اگزوز در گرندپری 1966 ایتالیا. این خودرو با راننده آمریکایی آن در دور هفدهم به خاطر ترکیدگی تایر، دچار سانحه شد. 
نمای بالای موتور 3 لیتری و 12 سیلندر هوندا با اگزوزهای منحصر به فردش در سال 1966.
نمای بالای موتور 3 لیتری و 12 سیلندر هوندا با اگزوزهای منحصر به فردش در سال
1966 جان سورتیس، راننده انگلیسی هوندا که در گرندپری 1967 آفریقای جنوبی به مقام سوم رسید.

هوندا در سال 1968 از فرمول یک کنار کشید و در سال 1983 به عنوان یک طراح موتور دوباره به دنیای مسابقه برگشت.
جان سورتیس، راننده انگلیسی هوندا که در گرندپری 1967 آفریقای جنوبی به مقام سوم رسید

هوندا در سال 1968 از فرمول یک کنار کشید و در سال 1983 به عنوان یک طراح موتور دوباره به دنیای مسابقه برگشت.

هوندا و ویلیامز از سال 1983 همکاری خود را شروع کردند و در گرندپری 1984 آمریکا به اولین قهرمانی خود رسیدند.
هوندا و ویلیامز از سال 1983 همکاری خود را شروع کردند و در گرندپری 1984 آمریکا به اولین قهرمانی خود رسیدند.

هوندا ویلیامز در سال 1986 به مقام قهرمانی فرمول یک در بخش سازندگان خودرو رسید.
هوندا ویلیامز در سال 1986 به مقام قهرمانی فرمول یک در بخش سازندگان خودرو رسید.

نلسون پیکه، راننده برزیلی تیم هوندا ویلیامز فاتح گرندپری 1987 مجارستان شد.
نلسون پیکه، راننده برزیلی تیم هوندا ویلیامز فاتح گرندپری 1987 مجارستان شد.

همکاری هوندا و مک لارن در سال 1988 باعث شد تا این تیم به 4 قهرمانی متوالی در فرمول یک همراه با قهرمانی در بخش سازندگان خودرو برسد.
همکاری هوندا و مک لارن در سال 1988 باعث شد تا این تیم به 4 قهرمانی متوالی در فرمول یک همراه با قهرمانی در بخش سازندگان خودرو برسد.

آیرتون سینا (چپ) و آلن پراست (راست) به همراه تیم مک لارن هوندا، قهرمانی در فصل 1988 را در گرند پری استرالیا جشن گرفتند.
آیرتون سینا (چپ) و آلن پراست (راست) به همراه تیم مک لارن هوندا، قهرمانی در فصل 1988 را در گرند پری استرالیا جشن گرفتند.

موتور 10 سیلندر هوندا برای مک لارن.
موتور 10 سیلندر هوندا برای مک لارن.
بعد از خروج هوندا از رقابت‌های فرمول یک در سال 1992، این خودروساز ژاپنی در سال 2000 به عنوان یک تامین کننده موتور به صحنه رقابت‌ها برگشت.
بعد از خروج هوندا از رقابت‌های فرمول یک در سال 1992، این خودروساز ژاپنی در سال 2000 به عنوان یک تامین کننده موتور به صحنه رقابت‌ها برگشت.
جنسن باتن، راننده انگلیسی در سال 2006 با ماشینی که موتورش را هوندا ساخته بود به مقام قهرمانی F1 رسید.
جنسن باتن، راننده انگلیسی در سال 2006 با ماشینی که موتورش را هوندا ساخته بود به مقام قهرمانی F1 رسید.

آنتونی دیویدسون، راننده انگلیسی تیم سوپر آگوری در گردند پری 2007 برزیل با ماشینی که هوندا موتورش را ساخته بود.
آنتونی دیویدسون، راننده انگلیسی تیم سوپر آگوری در گردند پری 2007 برزیل با ماشینی که هوندا موتورش را ساخته بود.

هوندا در موزه تاریخ طبیعی لندن.
هوندا در موزه تاریخ طبیعی لندن.
روبن باریچلو، راننده بزریلی در حال سبقت گرفتن از جنسن باتن در گرند پری 2008 آلمان. موتور هر دو ماشین را هوندا طراحی و ساخته بود.
برچسب ها: بازار ، خودرو ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار