سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکود یا رونق ؛

سر آغاز تابستان پر امید معاملات مسکن

به رغم بی انصافی سودجویان، رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از سیر نزولی قیمت مسکن ظرف چند ماه آینده خبر داد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،در شرایطی که در آستانه فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن شاهد ثبت رکودی در بازار مسکن می باشیم در سال جاری مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک نیز خبر از عبور اجاره بها مسکن از شاخص تورم داده است.

به گفته رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در شرایطی که هر سال بازار مسکن افزایش نرخ اجاره‌ بها 15 تا 20 درصدی را تجربه می کرد در نیمه پایانی سال گذشته شوک افزایش 25 درصدی را از سر گذرانده است.

این در حالی است كه مسئولان وعده داده بودند بازار مسكن سال آرامي را از سر بگذراند و نوساني در قيمت ملك و اجاره‌بها نداشته باشيم ، ولی متاسفانه این وعده که تا به امروز و در آستانه موج نقل و انتقلات محقق نشده است .

خسروی با اشاره به بی تاثیر اجرای قانون هاي تعزيراتي و تثبيتي در ايام نقل و انتقال از سوي مسئولان دولتي، در کاهش قيمت ها گفت: کنترل بازار اجاره و رهن نيازمند حمايت دولت و مسئولان نيست و مالکان در اين باره بايد انصاف را رعايت کنند.

با افزایش سیر صعودی قیمت ها در سایه بی انصافی سودجویان با کاهش قدرت خرید متقاضیان، رکود تورمی گریبان بازار را خواهد گرفت.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک با تاکید بر رشد کاذب قیمت ها اظهار داشت: قیمت در برخی مناطق به واسطه طرح نوسازی بافت های فرسوده کاهش یافته و امید است سیر نزولی قیمت مسکن ظرف چند ماه آینده ادامه خواهد یابد.

جای این سوال باقی است که با تحویل واحدهای مسکن مهر، مسکن مهر خودمالکی، بافت فرسوده و افزایش ساخت و سازها تعادل بازار مشکلات بازار افسار گسیخته مسکن برطرف مي شود.

برچسب ها: مسکن ، مهر ، رکود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.