سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام مدیر کل سازمان همکاری اسلامی به اجلاس سوریه در تهران:

نمایندگان دولت سوریه برای "حفظ وحدت"باید با روحیه‌ای مثبت در ژنو2 حضور یابند

احسان اغلو مدیرکل سازمان همکاری اسلامی با صدور پیامی به اجلاس بین‌امللی سوریه در تهران، خواستار حضور نمایندگان دولت سوریه با روحیه‌ای مثبت در نشست ژنو2 به منظور حفظ تمامیت ارضی و وحدت سوریه شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مستقر در هتل آزادی در اجلاس سوریه در تهران؛ احسان اغلو مدیرکل سازمان همکاری اسلامی با صدور پیامی به اجلاس بین‌المللی سوریه در تهران، طرف‌های بحران را در سوریه به خویشتن‌داری دعوت کرد.

در ادامه پیام آمده است؛ من به عنوان دبیر کل سازمان همکاری  اسلامی اقدام به ارسال پیام به رهبر سوریه و در آن لزوم پایبندی به حفظ حقوق مردم و اصلاحات را گوشزد کردم.

ولی متاسفانه این تحولات به مسائل بدی رسید و درگیری های شدید شد و مردم زیادی قربانی شدند، سازمان ملل برای کمک به مردم سوریه اقدام به اعزام تیم فنی نمود.

سازمان همکاری اسلامی 2 نشست در نوامبر و ماه هفتم 2011  برگزار کرده که در آنها خواستار توقف خونریزی و حل بحران سوریه شد و مداخله نظامی را محکوم کردیم.

در اجلاس‌هایی که در ماه رمضان سال گذشته و در اجلاس سران به حل بحران سوریه و حفظ وحدت و یکپارچکی تاکید شد و سازمان همکاری کشورهای اسلامی از اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل بحران سوریه و از توافقات وزاری خارجه روسیه و آمریکا که زمینه ساز اجلاس ژنو2 هستند حمایت کرده است.

اجلاس تهران می‌تواند شرایط مناسبی را برای شکستن بحران در سوریه و دست یافتن به راه حل بحران کمک کند و ما معتقدیم باید شرایط اساسی برای ژنو2 فراهم شود و همه طرف‌ها باید آمادگی کامل برای حل بحران از خود داشته باشند و از منافع قشری و گروهی صرفنظر کنند و اینکه نمایندگان دولت سوریه با روحیه‌ای مثبت در نشست ژنو2 حضور یابند تا تمامیت ارضی و یکپارچکی و وحدت سوریه از این طریق حفظ شود.

سازمان ملل هر آنچه را که طرف‌های سوری توافق می‌کنند را تائید و لازم‌الاجرا بداند و همه باید در مسیر صلح گام بردارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.