وزیر خارجه الجزایر در اجلاس سوریه در تهران گفت: امیدواریم موفقیت این اجلاس زمینه ساز موفقیت در ژنو دو باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در هتل آزادی محل برگزاری اجلاس سوریه وزیر خارجه الجزایر در این اجلاس گفت: الجزایر از زمان شروع بحران برای حل آن تلاش کرده است و ما همواره حافظ وحدت و تمامیت ارضی کشورها هستیم چراکه این مساله باعث می‌شود بیگانگان در امور داخلی کشورها دخالت نکنند.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی جلسه برگزار می‌شود که تلاش‌های بسیاری در حال شکل‌گیری برای حل بحران سوریه است.

وزیر خارجه الجزایر اظهار داشت: بسیاری از چشمها به کنفرانس ژنو دو دوخته شده و مسلما می‌توان به راه حل سیاسی مهمی فکر کرد و ما باید تلاش کنیم این اجلاس‌ها با موفقیت روبرو شود.

وی یادآور شد: امروز خرسندیم چراکه دولت سوریه اعلام کرده تصمیم دارد در ژنو دو شرکت کند لذا امیدواریم اعلام آمادگی کنند و مسلما تمامی اینها می توانند پایه و اساسی درست برای حل بحران سوریه باشد.

وزیر خارجه الجزایر تاکید کرد: از همه گروه های فعال در سوریه می‌خواهیم تلاش کنند تا از همه روش‌های خشونت بار جلوگیری شود و راه حل سیاسی آن کشور را بدست گیرد.

وی تاکید کرد: ما مجددا حمایت کامل خود را از تلاش‌های سازمان ملل، اخضر ابراهیمی و اتحادیه عرب اعلام می کنیم و امیدواریم خشونت‌ها در این کشور متوقف شود لذا خرسند خواهیم شد که این تلاش‌ها منجر به وحدت کامل در سوریه شود.

وزیر خارجه الجزایر اظهار داشت: مجددا از تلاش جمهوری اسلامی ایران به خاطر دعوتشان از ما تشکر کنند و این نشانگر ارادت صادقانه این کشور برای بحران سوریه است.

وی تصریح کرد: بحران سوریه نتایج اسف باری در سطح انسانی داشته است.

وی افزود: ما برای موفقیت هرچه بیشتر این اجلاس ابراز امیدواری می‌کنیم و امیدواریم زمینه ساز موفقیت اجلاس ژنو دو بوده و شاهد بازگشت آرامش به سوریه باشیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هتل ، آزادی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار