سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند نکته مهم کربوهيدراتی که حتما باید بدانیم

اگر هوس اسپاگتي با پنير کرده ايد، از پنير کم کالري استفاده کنيد. به جاي آرد تصفيه شده، در پخت و پز از آرد سبوس دار استفاده کنيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر علاقه زيادي به موادغذايي کربوهيدراتي داريد، با در پيش گرفتن رژيم غذايي بدون کربوهيدرات، در زمينه کاهش وزن به موفقيت چنداني دست نمي يابيد. اما نگران نباشيد، حذف اين گروه از موادغذايي تنها راه حل کاهش وزن نيست، بلکه مي توان با رعايت چند نکته غذايي از خوردن کربوهيدرات ها هم لذت برد و وزن کم کرد!

به نقل از سايت «Readers Digest» نتايج بررسي ها نشان مي دهد مصرف کالري بيشتر در وسط روز بهتر از مصرف آن در شب است. براي ناهار سالاد پاستا، ساندويچ با نان سبوس دار، برنج، لوبيا و... بخوريد. براي شام نيز بيشتر از پروتئين و سبزيجات مصرف کنيد و استفاده از کربوهيدرات را بسيار محدود کنيد.

درست انتخاب کنيد

کربوهيدرات هاي مناسب منبع مواد مغذي به حساب مي آيد، غلات سبوس دار و پرفيبر مانند جو دوسر و جو، نان و پاستا تهيه شده از آرد سبوس دار مصرف کنيد. مصرف کربوهيدرات هاي تصفيه شده مانند نان سفيد و شيريني تهيه شده با آرد غني سازي شده را که بدون ايجاد انرژي باعث سيري مي شود، محدود کنيد.

کربوهيدرات را به تنهايي نخوريد

خوردن يک کاسه اسپاگتي يا نان تست داغ و کره بسيار لذت بخش است. اما از آن جا که کربوهيدرات سرشار از کالري است، با خوردن چند لقمه کالري زياد دريافت مي کنيد، بدون اين که احساس سيري کنيد. بنابراين ميزان موادغذايي کربوهيدراتي را نصف کنيد و بقيه بشقاب را از ميوه يا سبزيجات پر کنيد تا هم کالري کمتري مصرف کنيد و هم احساس گرسنگي نکنيد.

نوع سالم تر آن را انتخاب کنيد

اگر هوس اسپاگتي با پنير کرده ايد، از پنير کم کالري استفاده کنيد. به جاي آرد تصفيه شده، در پخت و پز از آرد سبوس دار استفاده کنيد.

به اندازه پرس غذا اهميت دهيد

به جاي بشقاب از کاسه هاي کوچک براي خوردن پاستا استفاده کنيد.نان اضافه ساندويچ ها را برداريد تا نان کمتري بخوريد.

ميوه هاي فيبردار بخوريد

اگر چه برخي ميوه ها سرشار از کربوهيدرات است، اما ويتامين هاي با ارزش، آنتي اکسيدان و فيبر لازم بدن را نيز تامين مي کند.لذا ميوه هاي غني از فيبر مانند ميوه هاي توتي، گلابي، کيوي، پرتقال، آلو، هلو و... بخوريد تا براي مدت طولاني تري احساس سيري کنيد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.