سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ميز تخصصي صادرات محصولات صنايع غذايي در مشهد برگزار شد

توجه به مقوله برند و برند سازي و حضور در نمايشگاههاي بين المللي و هيات هاي تجاري تخصصي از مواردي هستند که در امر توسعه صادرات همواره بايد مورد توجه و دقت نظر قرار بگيرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمد مهدي نهاوندي معاون کمک هاي تجاري سازمان توسعه تجارت باا شاره به ضرورت نگاه ويژه به بخش کشاورزي و غذايي، بر اهميت توجه به دستاوردهاي صنايع تبديلي تاکيد کرد و موفقيت در صادرات محصولات کشاورزي را توجه ويژه به پتانسيل هاي توليدي در حوزه کشاورزي و غذايي دانست.

نهاوندي از جمله راهکارهاي توسعه صادرات محصولات غذايي را رعايت استانداردهاي شناخته شده بين المللي و بهبود روشهاي توليد، استفاده از روشها و تکنولوژيهاي نوين در توليد و بسته بندي، توجه به کاهش قيمت تمام شده، برنامه ريزي تبليغاتي و بازاريابي و بازارساني محصول، توجه به تحقيقات بازار و اشنايي با سليقه مشتري و تنوع بخشي به محصولات صادراتي و استفاده از فرصت بهره مندي از تجارت حلال برشمرد.

معاون کمک هاي تجاري در خصوص نشست برگزار شده نيز اظهار داشت: اولين نشست معاونين توسعه تجارت خارجي استانهاي کشور که در سال جاري با حضور نمايندگان سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگاني ، صنايع ، معادن و کشاورزي مشهد، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان رضوي و تشکلها و بنگاههاي صادراتي استان برگزار گرديد و با رويکرد بررسي مسائل و مشکلات صادراتي بنگاههاي صادر کننده محصولات صنايع غذايي در بخشهاي مختلف حمل و نقل موضوعات بانکي مسائل ارزي ، گمرک و عوارض صادراتي و.. پرداخت.

وي همچنين به ضرورت تقويت همکاريهاي في مابين دستگاههاي درگير در امر صادرات در سطوح ملي و استاني و لزوم تقويت سيستم اطلاع رساني از طريق برگزاري کارگاههاي اموزشي از جمله توسط صندوق ضمانت صادرات به منظور معرفي انواع خدمات و حمايتهاي موجود تاکيد کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: برند ، صادرات ، غذایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.