سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاملي که در بروز سرطان معده نقش دارد!

مصرف دخانیات، افزایش وزن، استرس و افزایش بیماری هایی مانند چربی خون و دیابت از عوامل مؤثر در بروز بیماری های گوارشی هستند.

محمود اسحاق حسینی متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف دخانیات، افزایش وزن، استرس و بیماری های نظیر چربی خون و دیابت موجب شده تا مشکلات گوارشی روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش وزن و چاقی در جوانان و نقش آن در ابتلا به بیماری های گوارشی اظهار داشت: 60 درصد نوجوانان و جوانان دچار اضافه وزن هستند و این امر تأثیر بسزایی در ابتلا به بیماری های گوارشی دارد که از عوامل مؤثر در این خصوص می توان به عدم تحرک و نداشتن فعالیت بدنی مناسب، تغییر رژیم غذایی از سنتی به فست فودها اشاره کرد.

حسینی ادامه داد: متأسفانه مشکلات گوارشی روز به روز در حال افزایش است به طوریکه 10 درصد افراد جامعه دچار ریفلاکس، 35 درصد مبتلا به سوء هاضمه و 10 درصد دچار زخم معده بیماری های مری معده و لوز المعده می باشند و حدود 90 درصد افراد یکبار ترش کردن معده را تجربه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مصرف خودسرانه داروهای گوارشی بپرهیزید چراکه مصرف این داروها در دراز مدت می تواند مشکلات عمده ای را برای شما به وجود آورد.

برچسب ها: معده ، گوارش ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.