سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی واحد علوم و تحقیقات در گروه علوم پایه

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در دانشگاه لرستان اسامی برترین دانشگاههای ایران را در نمایه های بین المللی اعلام کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ،جعفر مهراد گفت: در رتبه بندی  ISI در سال2013 دانشگاههای صنعتی شریف ،علوم پزشکی تهران و صنعتی اصفهان ، در رتبه بندی لایدن در سال 2013  دانشگاههای صنعتی امیرکبیر ، صنعتی شریف و تربیت مدرس  و در رتبه بندی شانگهای2012  نیز دانشگاههای تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر عنوان  برترین دانشگاههای ایران را کسب کرده اند.

وی در خصوص وضعیت پژوهش و فناوری کشور افزود : هم اکنون 280انجمن علمی ،142قطب علمی ،31پارک علم و فناوری ،1121مجله علمی پژوهشی ،630مرکز پژوهشی و 117مرکز رشد فناوری در کشور فعال است و تاکنون 24512مقاله در نمایه ISI  و 37234 در نمایه اسکوپوس از طرف دانشگاهیان ایرانی منتشرشده است.

مهراد با اشاره به تاسیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC با همکاری آیسسکو و تصویب وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در سال 1387 گفت : در اولین سال تاسیس این پایگاه 19000مقاله ایرانی در آن نمایه شد که این تعداد در سال91به 24000مقاله افزایش یافت.

وی گفت : از میان مجلات علمی  نمایه شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ،36درصد با موضوع علوم انسانی ،34درصد با موضوع علوم پزشکی  ،14 درصد با موضوع علوم کشاورزی ،10درصد با موضوع فنی و مهندسی و  6درصد با موضوع علوم پایه  هستند.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دانشگاههای تهران ، تربیت مدرس ، فردوسی مشهد از جمله  دانشگاههایی هستند که بیشترین تولید علم را داشته اند وی افزود: در زمینه مقالات همایش های علمی نیز دانشگاههای تهران،تربیت مدرس و علم و صنعت ایران بیشترین مقاله را دراین پایگاه دارا هستند.

وی با اعلام اینکه 31درصد مجلات نمایه شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC به زبان عربی ،30درصد به زبان انگلیسی و 29درصد به زبان فارسی است  گفت :کشورهای ایران ، مالزی و ترکیه بیشترین تعداد مجلات علمی را در این پایگاه دارند.

مهراد اظهار داشت : در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC ، بیشترین مقالات  در گروه علوم انسانی از دانشگاههای تهران ، علامه طباطبایی و اصفهان ، در گروه فنی و مهندسی از دانشگاههای تهران، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت ایران،درگروه علوم پایه از دانشگاههای تهران ،واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و شهید بهشتی، در گروه کشاورزی از دانشگاههای تهران ، تربیت مدرس و فردوسی مشهد ودر گروه هنر از دانشگاههای تهران، شهید بهشتی و  تربیت مدرس است.

جعفر مهراد گفت : در رتبه بندی دانشگاههای کشورهای اسلامی از لحاظ آموزش ، پژوهش ، وجهه بین المللی ، تسهیلات و امکانات و فعالیتهای اقتصادی اجتماعی در سال 1390، دانشگاههای تهران، صنعتی شریف ، صنعتی امیرکبیر ، علوم پزشکی تهران ،تربیت مدرس،علم و صنعت ایران، شیراز،صنعتی اصفهان،فردوسی مشهد و شهید بهشتی عنوان 10دانشگاه برتر کشور را به خود اختصاص دادند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.