سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ويتامين سي سل‌کش هم شد

پزشکان به تازگي دريافته‌اند که ويتامين سي ‌مي‌تواند به عنوان يک سلاح قوي در مقابل بيماري سل بکار رود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، پزشکان با آزمايش بر روي افرادي که مبتلا به بيماري سل بوده‌اند دريافته‌اند که مصرف ويتامين c مي‌تواند حتي بيماري سل مقاوم به درمان را نيز درمان بکند.

گفتني است: البته پزشکان مي‌گويند که تنها مصرف ويتامين c داروي اصلي براي بيماري سل نيست اما ويتامين c به دليل اينکه جذب آهن را در بدن افزايش مي‌دهد مي‌تواند در کل بيماري سل را ضعيف نمايد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند: که باکتري مولد بيماري سل بشدت نسبت به ميزان آهن در خون حساس است و چنانچه آهن در بدن بالا باشد اين بيماري نمي‌تواند حمله‌ي وسيعي به ريه‌ها انجام دهد.

در جديدترين بررسي‌ها پزشکان دريافته‌اند که ويتامين c داراي مواد خاصي است که در نهايت سبب تخريب dna سلول‌هاي بيماري سل مي‌شوند و در عين حال باعث عقيم سازي اين سلول‌ها و در نتيجه عدم گسترش آنها در بدن مي‌شوند.

در ترکيبات ويتامين c نوعي مهار کننده وجود دارد که اين مهار کننده‌ها مي‌توانند در کنار ساير درمان‌ها جلوي پيشرفت بيماري را بگيرند و حتي بيماري را درمان کنند.

پزشکان به افراد توصيه مي‌کنند تا چنانچه مبتلا به اين بيماري بودند از خوردن ويتامين c البته در حد معقول و متناسب دوري نکنند./ع2
برچسب ها: ویتامین ، آهن ، سل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.