سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مسئول انجمن "قلم" ایران در پیرو دریافت پروانه فعالیت این انجمن:

انجمن "قلم" با دریافت پروانه فعالیت قدمهایش‌ را مطمئن‌تر بر‌می‌دارد

"محمدرضا سرشار‌" دریافت پروانه فعالیت در انجمن قلم را عاملی برای اطمینان خاطر انجمن عنوان کرد.

"محمدرضا سرشار‌" مدیر مسئول انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در رابطه با دریافت پروانه فعالیت این انجمن بعد از چهارده سال گفت: ما در هیات موسس انجمن قلم ایران از همان ابتدا 20 نفر عضو انتخاب کردیم ولی این انقلاب مار معقولی نبود چرا که در کلیه تشکلهای‌ فرهنگی 3 الی 7 نفر در نهایت عضو هیات موسس انتخاب می کنند و ارائه مدرک تحصیلی و نداشتن سوء‌پیشینه و مدارک دیگر 20 نفر کار مشکلی بود که تا الان به طول انجامید.
وی ادامه داد: این اتفاق در فعالیتهای این انجمن تغییری ایجاد نخواهد کرد چرا که ما با نداشتن پروانه فعالیت به همه وظایفی که برای هیئت موسس پیش‌بینی شده بود عمل می‌کردیم و در حال حاضر فقط با قدمهای مطمئن‌تر جلو می‌رویم.
"سرشار‌" افزود: در طی این سالها با وجود نداشتن پروانه فعالیت به طور رسمی چند قدم مهم در این انجمن برداشته شد که یکی از آنها تصویر روز ملی قلم که توسط شورای فرهنگ عمومی به پیشنهاد انجمن قلم 14 تیر ماه به این نام نامگذاری شد و هر سال در این روز توسط تشکلهای‌ قلم برپا می‌شود.
وی با اشاره به کارهای دیگر این انجمن بیان کرد: رفع تبعیض 23 ساله بین اهالی قلم و سایر هنرمندان و اعطای مدرک معادل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کسانی که دارای سابقه و تجربه در رشته‌ هنری خودشان فاقد مدرک رسمی بودند از دیگر فعالیت‌های مفید این انجمن بود.
مدیر مسئول انجمن قلم با توضیح بیشتر در این راستا عنوان کرد: انجمن قلم با پیگیری‌های ویژه خود توانست شورای عالی انقلاب فرهنگی را راضی کند تا شاعران اهالی قلم و هنرمندان واجد شرایط مدرک معادل درجه 1 و 2 دیگر بگیرند و از امتیازات مستقلی در این راستا بهره‌مند شود.
وی اظهار کرد: از دیگر نمونه‌های فعالیتی انجمن قلم در طی این سالها اهدا جایزه قلم زرین در روز ملی قلم 14 تیر ماه به بهترین آثار منتشر شده در رشته‌های شعر و نقد ادبی در طی این 12 سال و به دنبال آن فتح‌نامه انجمن قلم و ماهانه اقلیم نقد را می‌توان نام برد./ص
برچسب ها: انجمن ، قلم ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.