سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی کام یوسف معرفی می‌شوند

از برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی کام یوسف با اهدای 10 جایزه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شود.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جایزه‌ی ادبی به یاد شهید یوسف ملک شامران نویسنده عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان برای نخستین بار روز 4 خرداد 1392 به 10 نویسنده و تصویرگری اهدا می‌شود که کتاب‌های‌شان طی سال‌های 1388، 1389 و 1390 منتشر شده است و در آن آرمان‌های انقلابی و انسانی شهید همچون توجه به محرومان، کودکان بی سرپرست و ... مورد توجه قرارگرفته است.
در این میان ساعت 15 تا 17 روز 4 خرداد مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در خیابان حجاب تهران میزبان نویسندگان و هنرمندانی خواهد بود که در این رویداد ادبی شرکت کرده‌اند و آثارشان علاوه بر ارزیابی در بخش تصویرگری و گرافیک و جلد در بخش ادبی نیز در سه شاخه رمان، داستان کوتاه و شعر داوری شده است.
این آثار از بین 500 اثر بخش مقدماتی و 56 اثر بخش نهایی انتخاب شده است.
داوری این جشنواره را در بخش ادبی محمد رضا بایرامی، حسین فتاحی و محمد ناصری و در بخش تصویرگری کورش پارسانژاد، محمد علی کشاورز و محمد حسین صلواتیان بر عهده داشتند.
در این مراسم قرار است سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون، کیوان الچیان دبیر جشنواره و حجت‌الاسلام عبدالرحمن غیاث سخنرانی کنند.
پخش نماهنگ، اجرا تواشیح و موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
همچنین سه عنوان کتاب «یاد یوسف» شامل زندگی‌نامه شهید ملک شامران و خاطرات دوستان آن شهید، «همه با هم» یکی از نوشته‌های منتشر نشده شهید و کتاب تجدید چاپ شده وی با عنوان «می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم» در این مراسم ارایه خواهد شد.
آثار شهید نیز در نمایشگاهی در حاشیه مراسم در معرض دید شرکت‌کنندگان در این آیین قرار خواهد گرفت.
 در همین حال قرار است در هفته آینده با توجه به علاقه‌ی شهید ملک شامران به کودکان بی‌سرپرست، مراسمی نیز به احتمال زیاد در یکی از مراکز کانون تهران با حضور جمعی از این کودکان برگزار شود.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در خیابان حجاب تهران قرار دارد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.