سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطر طبیعت زاگرس به صدا درآمد

بیش از 70 درصد درختان کهنسال منطقه کرکی پل دختر خشک شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد پیرحیاتی ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 70 درصد درختان کهنسال منطقه کرکی پل دختر خشک شده است


وی ادامه داد : در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری زنگ خطر در زاگرس به صدا درآمده است و باید مطالعه و تحقیق در اینباره صورت بگیرد.


پیر حیاتی عنوان کرد: آفات و امراضی چون سن و زنگ زرد گندم در حال پیشروی بوده و باید تلاش خود را جهت تولید محصول سالم و به حداقل رساندن مخاطرات به کار ببندیم.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اضافه کرد: زوال و خشکیدگی را باید رسانهای کنیم تا دوستداران طبیعت برای مقابله با این پدیده همکاری کنند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: برای استفاده از آبهای آلوده برای آبیاری مزارع، کارگروه بهداشت و سلامت باید به مردم اطلاعرسانیهای به موقع و هشدارهای لازم را بدهد.


وی با اشاره به آفات نباتی و زنگ زرد در کشور، اظهار کرد: این بیماریها در غرب کشور سابقه داشته و در استان شیوع آنچنانی ندارد اما هست. وظیفه مقابله با آفت سن به عهده کشاورزان بوده که با توجه به گران شدن قیمت سم قطعاً خرده کشاورزان زمین‏های آفتزده را به حال خود رها میکنند.


پیرحیاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول بعضی از این کشتها گندم است باید در این زمینه متولیان استان نیز با مردم جهت مقابله همکاری کنند.

برچسب ها: آفت ، مقابله ، خطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.