سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار صندوق بين المللي پول مبني بر کاهش بهاي جهاني نفت

بر اساس گزارش صندوق بين المللي پول اغلب کشورهاي صادر کننده نفت در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا از سال 2013 در معرض خطر کسري مالي قرار دارند .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ صندوق بين المللي پول اعلام کرد اغلب کشورهاي صادر کننده نفت در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا از سال 2013 در معرض خطر کسري مالي قرار دارند .

"مسعود احمد" مدير منطقه اي صندوق بين المللي پول اعلام کرد سال 2012 براي کشورهاي صادر کننده نفت در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا ، سال رشد اقتصادي بود زيرا توليد ناخالص داخلي اين کشورها در مقايسه با سال قبل آن 5.7 درصد رشد داشت ،‌ با اين همه پيش بيني مي شود با توجه به کاهش تقاضاي جهاني نفت و کاهش صادرات در سه ماهه نخست امسال ، ميزان توليد ناخالص داخلي در سال 2013 به 3  درصد کاهش يابد.

بر اساس اين گزارش، وي همچنين تاکيد کرد خرابکاري در خطوط لوله در تاسيسات نفتي کشورهايي مانند ليبي ؛ مصر ، عراق و يمن ناامني ها را تشديد خواهد کرد و وخامت اوضاع امنيتي در اين کشورها ممکن است در کوتاه مدت بر حجم صادرات نفتي تاثير منفي بگذارد .

افزون بر آن بحران بدهي در منطقه يورو طي سالهاي 2013 و 2014  موجب کاهش نيم درصدي توليد ناخالص داخلي کشورهاي صادر کننده نفت در منطقه خواهد شد .

اين مقام صندوق بين المللي پول تصريح کرد کشورهاي صادر کننده نفت در خاورميانه و شمال آفريقا بايد به منظور کاهش آسيب پذيري خود در برابر کاهش بالقوه بهاي نفت ،  موقعيت هاي مالي و خارجي خود را هرچه بيشتر بهبود بخشند .

برچسب ها: کاهش ، نفت ، صادر ، امنیتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.