افزايش تصاعدي قيمت نفت در اراضي اشغالي، اروپا و آمريکا، پيش از عملي شدن برنامه اروپا براي منع خريد نفت از ايران، رژيم صهيونيستي و متحدانش را با بحران سوخت مواجه کرده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني العالم، گيل تماري گزارش‌گر کانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در واشنگتن، گفت: با وجود اينکه برنامه تحريم نفتي ايران هنوز به مرحله اجرا نرسيده است، تبعات ناخوشايند آن گريبان‌گير اسرائيل و ديگر کشورهاي غربي شده است.

وي گفت: پس از موافقت اتحاديه اروپا براي تحريم نفت ايران، قيمت سوخت و حتي برق در اسرائيل به طور تصاعدي افزايش يافته است

وي با بيان اينکه، افزايش بي سابقه قيمت سوخت پيش از تحريم ايران تأمل برانگيز است، افزود: افزايش ناگهاني قيمت سوخت در آمريکا به اوج خود رسيده است. قيمت نفت در آمريکا در سال جديد در مقايسه با سال‌هاي قبل به ميزان 6.97 درصد افزايش داشته است. از آغاز سال جاري تا کنون قيمت بنزين نيز در آمريکا 25 سنت افزايش يافته است.

يك گزارشگر رژيم صهيونيستي گفت: وزير نفت ايران تصريح کرده است که کشورش در واکنش به اقدام اتحاديه اروپا براي تحريم نفت اين کشور، در اقدامي پيش‌دستانه صادرات نفت ايران را به شرکت‌هاي انگليسي و فرانسوي متوقف کرده است.

وي افزود: مسوولان ايران با طراحي سناريوي افزايش قيمت نفت جهان، در صدد القاي زيان‌هاي تحريم‌ها بر دوش غرب و آمريکا هستند.

درهمين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي، نموداري از سير تصاعدي قيمت بنزين را در سرزمين‌هاي اشغالي به نمايش گذاشت.

بر اساس اين نمودار، قيمت يک ليتر بنزين در ماه نوامبر گذشته معادل 7.22 آگورا ( پول خرد رژيم صهيونيستي) بوده در حالي که در ماه فوريه به 7.46 آگورا رسيده است، و پيش بيني مي‌شود در ماههاي آينده بهاي هر ليتر بنزين به 7.71 آگورا برسد. (صد اگورا برابر با يک شکل است)

نزيه منصور، نماينده سابق پارلمان لبنان و نويسنده و تحليل‌گر مسائل سياسي در بررسي اين گزارش در گفت‌وگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" ( از نگاه رسانه‌هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: موافقت سران اتحاديه اروپا با تحريم نفت ايران، نه تنها کشورهاي اروپايي بلکه همه جهان را با بحران نفت و سوخت مواجه کرد.

وي گفت: افزايش تصاعدي قيمت نفت در اروپا و آمريکا وضعيت بحران زده اقتصادي آنان را حادتر مي‌سازد.

نزيه منصور خاطرنشان کرد: در ماه‌هاي آينده اروپايي‌ها از اقدام نابخردانه خود در تحريم نفت ايران به شدت پشيمان مي‌شوند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار