سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي طرح بهسازي بافتهاي فرسوده 94 شهر کشور

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: طرح مطالعاتي بهسازي و نوسازي 210 شهر آغاز شده که از مجموع آنها تاکنون 94 شهر به پايان رسيده است.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه بيش از 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 471 شهر کشور شناسايي شده است گفت: طبق برنامه پنجم توسعه وزارت راه و شهرسازي و شهرداري ها بايد با اعمال سياست هاي تشويقي زمينه مشارکت مردم و سرمايه گذاري بخش خصوصي را جهت نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده شهري را فراهم آورند.

وي ادامه داد: تهيه طرح هاي مطالعاتي بهسازي و نوسازي 210 شهر از جمله اقدامات اين شرکت به شمار مي رود.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه تهيه طرح هاي مطالعاتي بهسازي و نوسازي در 52 هزار و 194 هکتار بافت فرسوده آغاز شده است افزود: از 210 شهر تاکنون طرح بهسازي 94 شهر به پايان رسيده است.

مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در ادامه اظهار داشت: تاکنون 287 هزار و 597 هکتار نوسازي بافت فرسوده به تصويب کميسيون ماده 5 استانها رسيده است.

کيان پور خاطرنشان کرد: طرح بهسازي و نوسازي 116 شهر به مساحت 23 هزار و 597 هکتار در دست تهيه است.

وي در خصوص بافت فرسوده گفت: بافت فرسوده به مناطقي اطلاق مي شود که عرض آن 50 درصد معابر، معابر آن کمتر از 6 مترمربع، مساحت آن در 90 درصد پلاک ها کمتر از 200 متر مربع ريزدانگي و همچنين 50 درصد ساختمان ها ناپايدار باشد./س
برچسب ها: کیان پور ، هکتار ، بافت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.