سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای تقویت گردشگری سلامت؛

ايران به قطب ارائه خدمات چشم پزشكي به عراقي ها تبديل شده است

دبیرکمیته گردشگری سلامت از موفقیت چشم گیر ایران در زمینه ارائه خدمات چشم پزشکی به بیماران عراقی خبرداد.

دکتر حسن راشکی، دبیر کمیته گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:سال گذشته برای اولین بار بین وزارت بهداشت و کشور عراق تفاهم نامه ای برای ارائه خدمات در سه حوزه ی دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی به امضاء رسید.

وی با بیان این که در حوزه ارائه خدمات درمانی همکاری های بین ما و عراق قابل توجه بوده است گفت:ما از پتانسیل خوب و ظرفیت های خالی مراکز درمانی در این راستا استفاده می کنیم طبق این تفاهم نامه قرار شد که در زمینه ارائه خدمات درمانی به بیماران عراقی ما در سه حوزه ی پیوند مغز و استخوان قلب و عروق و چشم پزشکی خدمت ارائه دهیم.

 وی ادامه داد: ما در زمینه پیوند مغز و استخوان و بیماری های قلبی و عروقی نتوانستیم خدماتی را ارائه دهیم چرا که خود کشور ما بیماران زیادی را در لیست انتظار گرفتن این نوع خدمات دارد و اولویت ما هم خدمت به بیماران کشور خودمان است.

راشکی با بیان این که ما در زمینه چشم پزشکی بسیار موفق بوده ایم عنوان کرد:عمده ی مشکلات چشمی بیماران عراقی بیماری های شبکیه و پیوند قرنیه بوده که ما از ظرفیت بیمارستان های دولتی و خصوصی در این راستا استفاده کرده ایم.

 دبیر کمیته گردشگری سلامت اظهار داشت:تا بحال چهارگروه بیماران عراقی وارد کشور شده اند که در زمینه چشم پزشکی خدمات خوبی گرفته اند، باید توجه داشت که اجرای این برنامه توسط بخش خصوصی انجام می شود و وزارت بهداشت تنها بحث نظارت بر روی این خدمات را بر عهده دارد./ ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.