درمراسمی، مرکز کشوری مدیریت سلامت (NPMC) دانشگاه علوم پزشكي تبریز به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حوزه تحقیق و آموزش مدیریت سلامت در منطقه مدیترانه شرقی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دكترعليرضا يعقوبي رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر این مراسم گفت: فرصتی فراهم شده تا بتوانیم به عنوان یکی از مراکز پیشرو در آموزش علوم پزشکی به اهداف خود در ارتقاء سلامت جامعه و احراز مرجعیت علمی در منطقه و سطح بین الملل دست یابیم.

 دكتریعقوبی با بیان اینکه تبریز به عنوان مرکز گردشگری سلامت در شمالغرب کشور به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می پردازد، یادآور شد : جهت رسیدن به شاخص های سلامت در کشور و همچنین در کشور های همسایه،  ضروری است کار مدیریتی منسجم و هدفمند به صورت علمی و صحیح انجام شود.

به گزارش فوق خانم دكتر جيهان طويلا نماینده سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : با توجه به تعهد و تجربه طولانی مرکز مدیریت سلامت به عنوان تنها مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه تحقیق و آموزش مدیریت سلامت در ایران، این مرکز  می تواند نقش مهمی در سطح منطقه و جهان ایفا کند

دكترطویلا اظهار کرد: مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی به عنوان منابع بسیار با ارزش سازمان با گردهم آوردن تخصص ها برای پیدا کردن راه حلی برای مشکلات بهداشت عمومی فعالیت می کنند.

وی گفت: بیماری های غير واگیر یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در منطقه بوده و  این سازمان به دنبال راه حل مناسب برای کاهش بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و بیماری های مزمن ریوی است.

دكتر طویلا ابراز امیدواری کرد: این مرکز با انجام پژوهش و ارائه راهکارهای مناسب بتواند اقدامی اساسی در ریشه کن کردن بیماری ها در منطقه انجام دهد.

سرپرست مرکز کشوری مدیریت سلامت (NPMC) در این مراسم گفت: مراکز همکار با سازمان بهداشت جهانی به عنوان موسسات مورد اعتماد این سازمان بوده و WHO را در راه رسیدن به اهداف و انجام وظایف یاری می کنند.

دكترحبیب جباری با بیان اینکه انتخاب این مرکز به عنوان اولین همکار سازمان جهانی بهداشت می تواند به تحقق اهداف سلامت استراتژیک منطقه ای و بین المللی کمک کند، افزود: این همکاری سبب ارتقای ارزش علمی فعالیت های مربوط به سلامت، توسعه و افزایش ظرفیت سازمانی در منطقه و کشور خواهد شد.

 سرپرست مرکز کشوری مدیریت سلامت خاطرنشان کرد: این مرکز متعهد به اجرای هفت پروژه اجرایی و پژوهشی مشترک با سازمان بهداشت جهانی به مدت چهار سال است.
برچسب ها: تبریز ، سلامت ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار