سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمايش غيرقانوني دارو بر روي بيماران آلماني

پس از افشا شدن رسوایی دوران جنگ سرد ،شرکتهای داروسازی آلمانی بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون فرانسه ; شرکتهای داروسازی آلمان غربی سابق و چندین شرکت غربی دیگر، بر روی پنجاه هزار تن از شهروندان آلمان شرقی داروهای ممنوع آزمایش کرده بودند.

این رازی بین شرکتهای داروسازی و رژیم کمونیستی آلمان شرقی سابق بود.دولت آنگلا مرکل وعده داده است ابعاد پنهان این رسوایی تکان دهنده را بر ملا سازد. تا زمان سقوط دیوار برلین در سال 1989 ، بیش از پنجاه هزار بیمار در بیمارستانهای آلمان شرقی ناخواسته نقش موش آزمایشگاهی را برای شرکتهای داروسازی غربی ایفا می کردند. 

بیمارستانهای شهرهای برلین شرقی، درسدن، ارفورت، هاله، ینا و روستوک در این آزمایشها مشارکت داشتند. در بین شرکتهای داروسازی غربی (آلمانی، سوئیسی و آمریکایی) می توان به شرکتهایی چون بایر، شرینگ، هوخست، بورینگر، فایزر، ساندوز و روش اشاره کرد. این شرکتها تا هشتصد هزار مارک (حدود چهارصد هزار یورو) برای آزمایش هر داروی جدید به رژیم آلمان شرقی پیشنهاد می کردند. 

داروهای مرتبط با شیمی درمانی، داروهای ضد افسردگی، داروهای قلب و دیگر مولکولهایی که عوارض آنها بر بدن هنوز ناشناخته بود در این درمانها مورد آزمایش قرار گرفتند.اکثر بیماران از این آزمایشها اطلاع نداشتند و بسیاری از این بیماران سابق در قید حیات نیستند.در سال 1989هوبرت بروخمولر مشکلات قلبی پیدا کرد. وی در ماگدبورگ بستری شد. پرونده پزشکی او هنوز در دسترس است. در این پرونده آمده است اوبرت در سال 1989 داروی جدیدی از آلمان غربی آزمایش کرده است. 

هوبرت بروخمولر گفت : ما چیز دقیق نمی دانستیم اما از نظر ما ، داروی جدید بسیار مهم بود که داروی جدیدی وجود داشته باشد. من و دیگر بیماران درمان را تا پایان دنبال نکردیم زیرا برخی از بیماران جان باختند. در این بیمارستان در همان سال شش نفر جان باختند. دهها شرکت داروسازی غربی نظیر شرکت بایر و نیز شرکتهای داروسازی انگلیسی و اتریشی نیز در دهه 1980 داروهای خود را بر روی شهروندان آلمان شرقی سابق آزمایش کرده بودند. 

رولاند یان مدیر بایگانی پلیس سیاسی آلمان شرقی سابق(استاسی) گفت :در پرونده های استاسی که در دست بررسی داریم، شاهد اراده ای جدی برای پنهان کردن این قضیه هستیم. در آن زمان مقامات همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا از همه پنهان کنند که با این آزمایشها پول در می آورند. دوریس یکی دیگر از شهروندان آلمان شرقی سابق در سال 1986 مشکلاتی در خصوص جریا خون مغزی پیدا کرد. در پرونده پزشکی او هیچ نامی از داروها ذکر نشده است. 

برچسب ها: آزمایش ، قانون ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.