سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکيدبان کي مون بر ضرورت حل توافقي بحران سوريه

دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر ادامه بررسی مسائل بین المللی از قبیل مسئله شبه جزیره کره و برنامه هسته ای ایران بر ضرورت حل توافقی بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ; بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در شهر سوچی در روسیه ضمن ابراز امیدواری درباره موفقیت آمیز بودن مذاکرات گفت: دیدار مفیدی با وزیر خارجه روسیه داشتیم. در این دیدار مسئله سوریه را مورد بررسی و توجه قرار دادیم.

خشونت های رو به افزایش در سوریه برای ما بسیار نگران کننده است. باید این خشونت ها را که مردم سوریه با آن روبرو هستند متوقف کنیم تا مردم زندگی آرامی داشته باشند. باید این بحران را از طریق مذاکره حل و فصل کنیم. باید راه حلی توافقی برای این بحران به دست بیاید. من از وزیر خارجه روسیه که تلاش های زیادی کرده است قدردانی کنم. 

دبیرکل سازمان ملل در ادامه سخنان خود گفت: تلاش های زیادی کردیم تا گفتگوهایی بین طرف های مختلف انجام شود. تصور می کنم بتوانیم کنفرانسی بین المللی درباره بحران سوریه برگزار کنیم و طرف های مختلف را سر میز مذاکره بنشانیم.

در دیدار با وزیر خارجه روسیه همچنین درباره تاثیر این بحران بر اوضاع منطقه و کشورهایی از قبیل اردن و لبنان سخن گفتیم و درباره راه های تحقق حل مسالمت آمیز اوضاع در خاورمیانه تبادل نظر کردیم. باید همه تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه مناسب برای از سرگیری مذاکرات و تعیین سقف زمانی مناسب برای تحقق اهداف اصلی خود در خصوص مسئله فلسطین یعنی تاسیس دو کشور اسرائیل و فلسطین به کار بگیریم تا دو ملت در کمال امنیت زندگی کنند. 

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همچنان به بررسی مسائل بین المللی مختلف از جمله اوضاع شبه جزیره کره و برنامه هسته ای ایران ادامه می دهیم. 

برچسب ها: ضرورت ، بحران ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.