موضع روسیه کاملا روشن است و در هماهنگی با قوانین بین المللی است و این حقیقت که امریکا، انگلستان و اسراییل سعی بر تاثیرگذاری بر تعهد روسیه به فروش تسلیحاتش به سوریه دارد موفق نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، شبکه پرس پي‌وي با جورج جبور،ت حليل‌گر سياسي مقيم دمشق درباره سفر بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسراييل به مسکو گفت‌وگو کرده است. آنچه در پي مي‌آيد برگردان اين گفت‌وگو است.
 
پرس تي‌وي: اول از همه ما شاهد انگليس هستيم، نخست وزير انگليس در روسيه، بعد جان کري، وزير امور خارجه امريکا در مسکو و حالا اسراييل.  فکر مي‌کنيد اين‌ها تلاش‌هاي هماهنگي از سوي اين سه قدرت براي تغيير يا تاثير بر موضع روسيه درقبال سوريه است؟
 
جبور: بله، البته، اما موضع روسيه درقبال سوريه کاملا روشن است و در همصدايي و هماهنگي با زبان قوانين بين‌المللي است. اين يک زبان متوازني است که آ‌ن‌ها با آن سخن مي‌گويند.
 
لاوروف اخيرا گفت که وقتي ما به وسريه تسليحات تحويل دهيم، براساس قراردهاي شناخته شده هستند، قراردادهاي قديمي که به آن‌ها احترام مي‌گذاريم و آن‌ها را به دولت اين کشور تحويل مي ‌دهيم.
 
طرف‌هاي ديگر مناقشه تسليحات را به مخالفان، غير دولتي‌هايي که حق تجارت سلاح ندارند ارائه مي‌دهند.
 
بنابراين من فکر مي‌کنم که موضع روسيه کاملا روشن است و در هماهنگي با قوانين بين المللي است و اين حقيقت که امريکا، انگلستان و اسراييل سعي بر تاثيرگذاري بر تعهد روسيه به فروش تسليحاتش به سوريه دارد موفق نخواهد شد.
 
پرس تي‌وي: بنابراين آيا معتقد هستيد که به نوعي مذاکره‌اي براي يک مداخله نظامي خارجي احتمالي در سوريه صورت گرفته و رژيم اسراييل، امريکا و انگليس مي‌خواهند که روسيه را با خود همراه کنند؟

 
جبور: خب، من معتقد هستم که اين وظيفه روسيه است که به همه کساني که در فکر يا روياي يک مداخله هستند هشدار دهد که اين کار آساني نخواهد بود.
 
من معتقد نيستم که مداخله‌اي نظامي در سوريه صورت گيرد، اما اميدوارم که در زمينه اجراي توافق مسکو ميان واشنگتن و مسکو شاهد عزم بيشتري از جانب نه تنها روسيه بلکه امريکا با توجه به کنفرانس سوريه که قرار است در ژوئن برگزار شود باشيم، اميدوارم که در آن زمان اين کنفرانس برگزار شود و اين خصومت‌ها متوقف شود.
 
اين منطقه به صلح نياز دارد، به خونريزي بيشتري نياز ندارد.


برچسب ها: روسیه ، سوریه ، اسرائیل ، آمریکا ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار