سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برکناری مقام بلند پايه نظامي کره شمالي

رهبر کره شمالی یکی از مقامات بلند پایه نظامی این کشور را برکنار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ;برکناری این مقام بلند پایه که در زمان کیم جونگ ایل ( رهبر سابق کره شمالی ) نقش مهمی داشت تازه ترین تغییرات در راستای جابجائی مقامات بلند مرتبه این کشور محسوب می شود.گفته می شود روز گذشته کیم، در بازدید از یک کارخانه تولید مواد غذایی نظامی ، جون چنگ بوک را به عنوان جانشین معاون وزیر نیروهای مسلح کره شمالی منصوب کرده است.

در حقیقت، وزارت نیروهای مسلح خلق که همان وزارت دفاع این کشور است زیر نظر کمیسیون ملی دفاع کار می کند. خبرگزاری رسمی کره شمالی دقیقا به زمان جایگزینی جون چهره شناخته شده ای در این کشور نیست اشاره نکرد اما وی جانشین "هیون چول هایی"شده است.

هیون 79 ساله که از مقامات بلند پایه نظامی این کشور محسوب می شود پس از مرگ کیم جونگ ایل در دسامبر دوهزار و یازده، حمایت های فراوانی از رهبر جوان این کشور کرد. اما به نظر می رسد جونگ اون، پس از این که زمام امور را در دست گرفت، برای تقویت جایگاه خویش نیاز به جابجایی در حلقه افسران ارشد نظامی دارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خود ریاست کمیسیون دفاع ملی را برعهده دارد. به رغم جابجائی برخی از مقامات بلند مرتبه، برخی از رهبران نظامی مسن و با نفوذ در نقاط حساس نظامی و همچنین این کمیسیون به فعالیت خود ادامه می دهند.
برچسب ها: برکناری ، نظامی ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.