سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه فصل نقل و انتقالات بازار مسکن:

وعده وعید های مسئولان به بار ننشت

بر خلاف وعده وعیدهای مسئولان مبنی بر آرامش و کاهش قیمت بازار مسکن امسال با سونامی افزایش قیمت مواجه بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران یکه تازی بازار خودرو موجب شده کمتر کسی به بازار مسکن توجه کند اما افزایش نجومی قیمت از سال گذشته نگرانی های بسیاری را برای از مستاجران به همراه داشته است.

براساس این گزارش ،افزایش قیمت ها در بازار خريد وفروش مسکن ، تاثیر بسیار زیادی را برای بازار اجاره بها به دنبال دارد که همین امر باعث شده هنوز به خرداد ماه نرسيده قيمت اجاره‌بها با نوسان روبه‌رو شود .

بسیاری از مشاوران املاک از افزایش 200 درصدی قیمت مسکن در سال گذشته خبر داده اند به طوری بسیاری از خریداران با شنیدن این خبر از خرید مسکن نا امید شده اند.

مسئولان وعده های بسیاری را برای آرامش بازار مسكن داده بودند که متاسفانه برخلاف تمامی وعده ها از ابتدای سال باسونامی افزایش قیمت ها مواجه بودیم.

در همین راستا ابولفضل صومعلو معاون وزیر راه وشهرسازی در امور مسکن در خصوص بازار مسکن گفته است: در سال 88 و 89 قیمت مسکن برای نخستین‌بار با رشد منفی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: کارنامه وزارت راه وشهرسازی در تولید و عرضه مسکن در سال های 88 ، 89، 90 و نیمه اول سال 91 موفق بوده به طوری متوسط قیمت مسکن از صفر تا 15 درصد افزایش یافت و که این افزایش پایین‌تر از نرخ تورم بوده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه بازار عرضه و تقاضای مسکن با توجه به تحریم ها و فشارهای روانی در اقتصاد کشور نسبت به سایر حوزه ها از جمله خودرو و کالاهای اساسی مایحتاج مردم در آرامش مناسبی به سر می برد.

گزارشات میدانی خبرنگار ما حاکی از رکود بازار مسکن می باشد به طوری که معاملات اندكي در بازار مسكن عقد قرار دادمی شود که نمي‌توان برآوردي دقيق از وضع و حال بازار مسكن داشت.

براساس این گزارش از ابتداي ارديبهشت اتفاقات جالبی در بازار مسكن و اجاره‌بها رخ داده و تا به امروز ادامه دارد.

در ادامه این گزارش مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص بازار مسکن گفت: «وقتي در بازار خريد ملك، افزايشي رخ مي‌دهد محال است كه در بازار اجاره‌بها تاثيری نداشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه افزايش قيمت مسكن و اجاره‌بها شاخص تورم را پشت سر گذاشته است افزود: نظر من در خصوص افزایش قیمت ملک موجب افزایش 20 تا 30 درصدی مسکن می شود.

وی در ادامه یاد آور شد: اگر من بگويم قيمت ملك از ابتداي فروردين تا به حال ۱۰ درصد گران شده اين در بازار تاثير مي‌گذارد و شاهد افزايش قيمت‌هاي ۳۰ و ۴۰ درصدي خواهيم بود.

بررسي قيمت مسكن در فايل‌هاي مشاوران املاك، و آگهي‌هاي روزنامه‌هاي كثيرالانتشار نشان مي‌دهد، قيمت خريد ملك در تهران از ۳۰۰ هزار تا ۲ ميليون تومان افزايش یافته است.

چنين افزايش‌هايي در قيمت خريد ملك براي مستاجران هم دردسر ساز شده‌چرا که مرور ليست املاك اجاره‌اي حاكي از افزايش قيمت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار توماني نرخ اجاره‌بها نسبت به سال پيش در برخي مناطق تهران است.

بر خلاف وعده وعیدهای مسئولان مبنی بر آرامش و کاهش قیمت بازار مسکن امسال با سونامی افزایش قیمت مواجه بودیم.

برچسب ها: مسکن ، مسئولان ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.