سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

سکان اوپک با لابی‌گری‌های مناسب وزارت نفت با اعضا در دست ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به اینکه مسئولین ایران باید از حق خود در اوپک به خوبی دفاع کنند، گفت: دبیرکلی اوپک قطعا" حق ایران است، لذا مسئولین دو وزارت خانه خارجه و نفت باید با تلاش و رایزنی فراوان، از حقوق خود در سازمان کشورهای صادر کننده نفت دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال با اشاره به اینکه ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورهای عضو اوپک است، گفت: ایران به عنوان یکی از موسسین اوپک و نیز کشوری که سابقه‌ و قدمتی طولانی در حوزه نفت و گاز دارد می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای دبیرکلی اوپک باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولین ایران باید از حق خود در اوپک به خوبی دفاع کنند، افزود: دبیرکلی اوپک قطعا" حق ایران بوده، لذا مسئولین وزارت خانه‌هایخارجه و نفت باید با تلاش و رایزنی فراوان، از حقوق خود در سازمان کشورهای صادر کننده نفت دفاع کنند.

وی تصریح کرد: ایران کشوری است که در بسیاری ازمجامع بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، لذا مسئولین با لابی گری‌های مناسب می‌توانند در رای اعضای اوپک تاثیرگذار باشند.

جعفری بنه خلخال با اشاره به فشار کشورهای استکباری بر روی برخی اعضای اوپک برای دادن رای منفی به کشورمان اظهار داشت: متاسفانه برخی اعضای عضو اوپک ممکن است با کوچکترین فشار دولت‌های استکباری تغییر جهت داده و از حمایت ایران برای رسیدن به کرسی دبیرکلی اوپک منصرف شوند، لذامسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: عراق به عنوان کشوری دوست و همسایه، دارای منافعی مشترک با کشورمان است، لذا کناره گیری آن به نفع ایران و یا انتخاب عراق به عنوان دبیرکلی اوپک، اثرات مثبتی در روابط دو کشور به جای خواهد گذاشت./س

برچسب ها: اردبیل ، سکان ، اوپک ، دست ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.